TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Got boost?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #355881  av TrustNo1

Jaja, noe må man svi av penger på også.Sitte med de i banken er liten vits :)
Du må si fra om du tilfeldigvis er på østlandet en gang. Kunne tenkt meg å sett denne bilen ja :D

Har ett hus med ett tilbygg som jeg driver å pusser opp, så det blir nok ikke å investere slike summer før det eventuellt nærmer seg ferdig.

Jeg bare har ett spørsmål angående vann/meth innsprøytning. Som jeg har forstått er dette en forholdsvis enkel modifikasjon å montere, og koster ikke all verden? Er det mye hester å hente på det, eller er det mest bare for beskyttelse av motoren? Har vurdert litt å montere dette
 #355884  av FireWalk

jeg kjøpte et dual stage kit med 2 Dyser og en 50/50 blanding. Dette hever octan tallet betydelig. Så det er mest for en ekstra sikkerhet for min del. Men metanolen vil påvirke a/f så det skal gi noe effekt økning. Det det egentlig er ment som er jo å gi en intercooler effekt. Vann og sprit kan absorbere enorme mengder varme. Dette sprutes jo inn som en tåke i to steg (det finnes jo singlestage kit og for mindre trimmede biler og) og dette kjøler ned innsug luften betydelig! Leste noe en gang om at for hver hele grad du klarte å senke innsug temp vet et gitt antall hk fikk man en gevinst på ca 1% effekt økning eller noe der omkring. På fult trykk og max pådrag ligger jeg skjelden over 15 grader innsug temp. Om sommeren blir det litt mer alt ettersom hva ute temp er. En får jo ikke lavere enn det uansett. Med orginal turbo og uten vann meth innSprut lå jeg ofte opp mot og over 50 grader innsugtemp. Men det er vanskelig å si hva som har bidratt mest til å få den ned. Ny turbo eller vann meth innsprutet. Er nok en kombinasjon. :) en annen viktig fordel er jo at det renser motoren. Den blir jo regelrett steamet innvendig under trykk. Så karbonavleiringer forsvinner jo. En unngår dermed også potensielle hotspots og tenningsbank pga det igjen. Det følger med en trykk bryter som du kobler til en vakumslange. Også regulerer du den ved å vri på en skru. Litt alà en manuell bostkontroller. På den måten stiller du inn ved hvilket trykk den skal aktivere systemet. F.eks ved 1 bar.
 #355891  av ad92

så deg på statoil her om dagen når jeg kjørte forbi forresten forbruker vel en del bensin du tenker jeg. Hehe..
hehe :lol: de skal jeg love deg, siden jeg ikke har allverden med hk må jeg ligge godt over 4000 får å skikkelig kraft tilgjenglig. Ligger på 4000 kr i mnd ca.
 #355932  av FireWalk

ad92 skrev:
så deg på statoil her om dagen når jeg kjørte forbi forresten forbruker vel en del bensin du tenker jeg. Hehe..
hehe :lol: de skal jeg love deg, siden jeg ikke har allverden med hk må jeg ligge godt over 4000 får å skikkelig kraft tilgjenglig. Ligger på 4000 kr i mnd ca.
Da har du kjørt mye! ;) Men det er jo forstålig siden du akkurat har fått bilen din :) Jeg derimot har ikke kjørt så mye, men har likevel klart å bruke en liten formue i bensin.
Vurderer faktisk å ta MR2en på jobb i morgen.. Spørs hvor trøtt jeg er når jeg står opp. Ofte jeg kjører i halvsøvne på jobb. Da tar jeg heller opelen :P

Edit: Veldig ofte faktisk.. Nesten hver dag når jeg tenker meg om.. :p Sover skjlden mer enn 4-5 timer pr natt. Fryktelig dårlig på å legge meg :P
 #355940  av ad92

Er ikke til å stikke under en stol at den motoren får kjørt seg litt :lol: Har stort sett kjørt på fredag og lørdags kveld og natt og nesten hele tiden i ukedagene, må jo jobbe og slikt også :( har ikke drukket noe alkohyler siden jeg fikk bilen faktisk :lol:

Tror det er mange biler med "skikkelig" motor som forveksler din bil med min, vertfall en kar med s14, rød med svart panser som vinka og styrte på.
Og en full kar i byen forgie helg som trodde det var din bil :lol: Er vertfall ikke sjelden at biler med 300hk + skal prøve seg, uten å vite at jeg har en pingle motor i forhold. Har ikke motoren til låns en kveld så jeg får vise dem? :lol:

Må jo ta bilen til jobb! Kjøre mest mulig!!! :lol: Du har vell komt over den kjørefeberen, men bilen må jo brukes mann! Meldt fint vær i helgen og!!:D:D Er jo Mai, i oktober må du sikkert sette den igjen, bare å få av taket å peise på i tunnelen da våkner du tenker jeg :)

edit: Er en natteravn jeg og, har blitt litt for vanskelig å legge fra seg pcn i det siste :twisted:
btw, er jo ikke rart du bruker bensin da, kunne jo ha flyttet fly med de ladetrykket du cruiser på
 #355946  av FireWalk

Hehe.. såpass? jeg får vel snart høre det nåda: haha! jeg knakk deg her om dagen ja! Og du som liksom har hundrevis av hester under panseret. Sææærlig! :p
Da vet jeg vel at det er deg dem egentlig har knekt? hehe..

Ja skal få kjørt litt nå i helga om det blir fint vær :) obligatorisk med soft-is/milkshake på stuen da! :D

Jeg får ofte sms med folk som har sett meg ute og kjøre, når jeg egentlig er på jobb eller hjemme. :p Men det er igrunn ikke så rart. Finnes mange orginale MR2er i byen her, men jeg tror vi er de eneste som har bile rsom er senket, stylet og lakkert om igjen. Jeg har vel samme lakk kode som lars erik, bare at nå er jo min klar for omlakkering igjen allerede da i motsetning til din :D Men så har jo ikke din gått igjennom hundrevis av timer med mekking :P
 #355949  av ad92

Hehe.. såpass? jeg får vel snart høre det nåda: haha! jeg knakk deg her om dagen ja! Og du som liksom har hundrevis av hester under panseret. Sææærlig! :p
Da vet jeg vel at det er deg dem egentlig har knekt? hehe..
hahaha, blir vell standard unskyldningen din de framover :lol: :lol:

Får noen telefoner/sms jeg også av å til. Ikke så mye nå lenger da siden jeg lærte folk forskjellen på bilenene våres :lol: Er jo greit for min del da, folk tror jo jeg har den monster motoren under panseret :lol:

Har vi samme lakkkode? Din virket litt dypere rød, ikke at jeg har sett på den noe mer en 1 min ca da men :) Er vell blandet med litt forskjellig den lakken jeg har på.
 #355975  av FireWalk

hehe. Har heldigvis ikke trengt å bruke deg som noen unnskyldning enda. Hadde vært artig å få noe å bryne seg på.. Var en kar med en trimmet bmw m3 som mente han skulle knekke meg lett. Men det var jo som å stjele godteri fra unger. :p om du skal ut å kjøre i helgen så kan du jo si ifra så kan du få sitte på en runde. Ble ikke noe mr2 til jobb i dag likevel. Kom på jeg må kjøre bestemor inn på bohus for å kjøpe noe, fylle bilen og så kjøre henne hjem. Da kommer mr2en til kort.. :p
 #355979  av ad92

Jeg skal nokk ut å kjøre i helgen ja! Se ut mann!! :D Ble så gla nå, er perfekt mr2 vær, av me taket, opp me musikken å ned me gassen :lol:
 #355983  av FireWalk

kan ikke klage på været nå nei. Når skal du ut å kjøre da? Jeg og noen kompiser driver og lager en liten bil film. Skal fortsette på det i dag. :) blir nok å se en del i byen osv. :)
 #355985  av ad92

kan ikke klage på været nå nei. Når skal du ut å kjøre da? Jeg og noen kompiser driver og lager en liten bil film. Skal fortsette på det i dag. blir nok å se en del i byen osv.
RÃ¥tt!!

Kjører i hele dag jeg :lol: 40483776 :P