TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• coilovers pÃ¥ Mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #355937  av James

prøver å senke mr2en forran med de nye coilversene jeg har fått på (Cusco Zero 2) men får den faen meg ikke nedpå uansett hva som gjøres :roll:
Vet det høres veldig rart ut, men har justert i alle slags rettninger, men den blir hverken lavere eller høyere uansett hva som gjøres! :evil: ..begynner derfor å lure på om det kan være som begrenser de? Feilmontert om mulig? De er fult justerbare (kom fra mr2mk2 her inne sin mr2), har prøvd uten lenkearmer uten hell fra stabstag bare for å sjekke, fjærer helt løs +++ ..begynner å bli bra lei. Justerte tilsvarende coilvers på en kompis sin bil og det gjekk som en drøm!!
Tar imot alle tips!!!
 #355970  av Morten

Høres veldig rart ut. Men uansett er vel disse fjørbeina lengdejusterbare? Da skal du ikke justere på selve fjøra, der skrur du bare så fjøra akkurat sitter fast når det ikke er noen belastning (strammer du mer får du masse forspenn som kan gjøre rare ting med kjøreegenskapene). Deretter har du også gjenger nede på fjørbeinet som gjør at når du har løsna fjørbeinet i nedkant (de to boltene mot hub'en) og slakk på nederste strammemutteren, så kan du vri hele nedre festet på gjengene og justerer dermed total lengden fra øvre til nedre innfesting av fjørbeinet, som vil si justerer høyda. :wink: Er det slik du har gjort det?
 #355974  av James

takker for svar :) De er lengejusterbare ja. jepp, er akkuratt slik jeg har gjort det, men bilen står kubb på samme sted..Det gjeder forøvrig uansett hvordan jeg justerer inn..begynner å lure på om det er forskjell på innfestningen på hubèn fra 90-91 og 92+ og derfor jeg ikke får bilen lengre ned. var hvertfall forskjellig delenr. på dem fra revisjonene.
 #355988  av Morten

Hvis fjørbeinet er justert kortere (eller lengre for den saks skyld), men bilen er like høy.... da MÅ det være noe fysisk i veien som blokkerer ting. Burde i såfall være "enkelt" å se om du er under bilen. jekk bilen opp, og sett den på bukker som du plasser under bærearmene i ytterkant slik at tyngden fortsatt hviler på understellet, så kan du ta av hjulene og se hvordan ting ser ut i belasta tilstand. Tipper du finner ett eller annet snodig da :wink:
 #356489  av James

har ikke fått tid til å se på det enda, men takker for hjelpen hvertfall.. :) kommer tilbake når feilen er funnet :wink:
 #356503  av Insanity

kontroller at ikke lenkearmene dine går i bærebrua eller låser seg i karosseriet...