TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaring med H&R fjærer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #352936  av BrennaRacing

Lurer på om noen har erfaring med H&R?

Leste litt rundt på nettet i går, å så at noen på bilforumet hadde inntrykk av at de senket mindre enn det som var oppgitt.

Sett litt på Eibach også, men er bare H&R som senker så mye som jeg vil
 #356237  av lexusmann

Er det ikke det du nettopp har fått på da Brenna??Har også veldig lyst å montere slike på, men har ingen erfaring og/eller kunnskap som skal til...må jo ha løftebukk også...
 #356246  av BrennaRacing

Jo. Kjøpte de ja.

Må få et verksted til å gjøre det da. Snakket med Poleposition og de skulle ha 3000 for å montere fjærene
 #356248  av lexusmann

Men du har skrevet her viewtopic.php?f=62&t=35088 at du har fått montert de??Er jo bilder og greier...forstod ikke helt den der, hehe...
 #356260  av Leif Gunnar

Kan si det så enkelt at H&R er å anbefale STERKT!

Har hatt det på min Carina II i 5,5 år, og fjærene er like stive som den dagen de ble kjøpt. I papirene stod det at de skulle senke ca 40mm, men om jeg samenligner før og etter, er den sikkert blitt 50mm lavere framme, og 60mm bak.

Men mange som bytter fra ett senkesett til H&R lurer, pga bilen blir litt høyere. Dette er nok fordi det gamle senkesettet har seget veldig, og blitt bløte. H&R blir ikke bløte. DET skal de ha.
Sitter faktisk i skrivende stund å venter på nye fjærer til min Carina E. Kjøpte Lesjøfors, men de blir ikke godkjent på bilen, pluss at de er altfor bløte. Går faktisk ikke ann å kjøre på vanlig vei med de, da det subber bak :S
 #356278  av BrennaRacing

lexusmann skrev:Men du har skrevet her viewtopic.php?f=62&t=35088 at du har fått montert de??Er jo bilder og greier...forstod ikke helt den der, hehe...
Hvis du ser på første posten så er den 1 måned gammel. Lagde denne tråden rett før jeg bestillte fjærene :)
 #356376  av lexusmann

BrennaRacing skrev:
lexusmann skrev:Men du har skrevet her viewtopic.php?f=62&t=35088 at du har fått montert de??Er jo bilder og greier...forstod ikke helt den der, hehe...
Hvis du ser på første posten så er den 1 måned gammel. Lagde denne tråden rett før jeg bestillte fjærene :)
Ups, my bad...så ikke det jeg...beklager det :D
 #356377  av lexusmann

Leif Gunnar skrev:Kan si det så enkelt at H&R er å anbefale STERKT!

Har hatt det på min Carina II i 5,5 år, og fjærene er like stive som den dagen de ble kjøpt. I papirene stod det at de skulle senke ca 40mm, men om jeg samenligner før og etter, er den sikkert blitt 50mm lavere framme, og 60mm bak.

Men mange som bytter fra ett senkesett til H&R lurer, pga bilen blir litt høyere. Dette er nok fordi det gamle senkesettet har seget veldig, og blitt bløte. H&R blir ikke bløte. DET skal de ha.
Sitter faktisk i skrivende stund å venter på nye fjærer til min Carina E. Kjøpte Lesjøfors, men de blir ikke godkjent på bilen, pluss at de er altfor bløte. Går faktisk ikke ann å kjøre på vanlig vei med de, da det subber bak :S
De jeg har fått pris fra sier at det senker ca 35mm, vil du si at de senker mer altså??Ønsker ikke at det skal gå veldig ut over kjøreegenskapene , som er veldig bra i dag...
 #356457  av Leif Gunnar

Jeg skal ikke si noe sikkert. På min Carina II, så ble den skikkelig god og lav. Hjula lå perfekt i hjulbuen (bilde under).
En kompis av meg, kjøpte H&R til sin Sierra. Den ble litt høyere enn med Jamex (begge var 40mm), men kjøreegenskapene ble bare bedre.

Bilde

Men det jeg vil frem til, som jeg skreiv i min forrige post og, er at H&R fjærene er stive, selv etter mange år, og MANGE tusen km bak seg :)