TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tenningslampe

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #355800  av Foe

Lurer på om det er noen av dere her i Trondheim som har en tenningslampe jeg kan få låne i en times tid? :)
 #355926  av stianøverland

det koster 299 på biltema, men den kan du ikke justere grader på, så da er du like langt :P
 #355956  av mr2storbrua

stianøverland skrev:det koster 299 på biltema, men den kan du ikke justere grader på, så da er du like langt :P
En tenningslampe skal vel kun blinke når pluggen tenner? Så ser du jo på merket på veivhjulet hvor mange grader tenninga er stilt inn på. Også vrir du på fordeleren til ønsket tenningspunkt er oppnådd...
 #355977  av Foe

Stemmer, mr2storbrua.
De koster bare 300 på biltema, men er man blakk, så er man blakk :)
 #356403  av stianøverland

det er ikke alle biler som har grader på veivhjulet. mange tenningslamper man kan justere grader på manuelt :)
 #356506  av Foe

Heldigvis ikke så "avansert" på mr2en :)
 #356533  av TrustNo1

Jeg kjøpte selv biltema tenningslampa, men fikk den ikke til å virke.

Det er ikke noe mer hokus pokus enn å sette strøm på kablene, koble føleren over pluggledningen, så trykke inn knappen? Misstenker at det er noe feil med lampa..
 #356535  av bose

Ja det skal være det.. koble +/- og henge pickup`n på pluggledningen til sylinder 1..
 #356557  av TrustNo1

bose skrev:Ja det skal være det.. koble +/- og henge pickup`n på pluggledningen til sylinder 1..
Ok. Var iallefall null reaksjon på lampa mi når jeg testet. Så får levere den igjen og prøve en ny.
Har noen forresten en god anbefaling på hvor man kobler til strøm bak i motorrommet på MR2? Eller setter dere bare på en forlengerkabel og kobler til batteriet forran? Er forresten tenningslampa avhengig av å være koblet til strømsystemet til bilen, eller funker det greit å gi den strøm i fra en batterilader/ eller annet løst batteri?
 #356627  av TrustNo1

mr2storbrua skrev:Husker jeg ikke helt feil, så er det en svær plusskontakt i sikringsboksen i motorrommet.
Ok, har ikke tenkt sålangt engang å sjekke der :) Takker.
 #356645  av Foe

Bare husk at motoren må være på når du skal sjekke :wink:
 #356658  av TrustNo1

jepp, den var på. Men er det noen andre indikasjonslamper som viser at den faktisk har strøm og fungerer, selv om den ikke får noe puls signal? Så det var noe som så ut som en diodelampe på siden, men den var iallefall mørk hele tiden.
 #356678  av Sven

Husk at pickupen må stå riktig vei :wink: