mr292 skrev:Hei, jeg har ett spørsmål. jeg ser du sa at din t10001 leverer 2000 watt, hvordan får du til det?
så på linken i post 1 og der står det:
500W x 1 @ 4-Ohms
750W x 1 @ 2-Ohms
1000W x 1 @ 1-Ohm
jeg har en forsterker som leverer
4 Ohm : 360 Watt RMS
2 Ohm : 600 Watt RMS
1 Ohm: 900 Watt RMS
vil denne holde til å kjøre 2x Kicker L7 (1500 watt)
og i såfall hvilke bør jeg gå for? 2 eller 4 ohms elementer?
og ett siste spørsmål 
er det fysisk mulig og få denne kassen bak setene om man fjerner original sub kassen? (uten tap av setevandring)
Kicker L7 kasse til mr2.jpg
Angående kassen:
Skal ikke si 100% at det ikke går da jeg ikke husker målene i hodet, men jeg vet at jeg brukte rimelig mye tid på å tilpasse kassen min for at jeg ikke skulle miste setevandring, og det var så vidt jeg klarte det med 8". 12" vil nok uansett bygge så dypt at det ikke går, samtidig som at ditt element sitter høyere opp, noe som også er ett problem da torpedoveggen har en liten "knekk" inn mot seteryggen litt opp.
Det vil nok muligens kanskje være mulig å få til en 12" uten å miste alt for mye vandring dersom du støper i glassfiber (ingen garantier, har litt tvil), men skal du bygge en tradisjonell kasse så vil jeg med 99% sikkerhet si at det ikke går. Regnet meg også frem til at kassevolumet du har på kassen din er helt i minste laget på hva du bør ha på en 12" L7 (dersom målene er utvendige, noe jeg regnet med de var)
Ett problem til med kassen der er at elementet blir liggende helt intill seteryggen noe som ikke er heldig. Om du ser på byggetråden min så justerte jeg elementene så de lå litt lengre bak, det gjorde underverker på lydopplevelsen da det ble mer lyd og mindre vibrasjon.
Angående elementer:
skal du ha to elementer så bør det være 4 ohm. Kicker elementene har 2 spoler, noe som gjør at 4 ohm elementer enten kan kobles i 2 ohm eller 8 ohm. Har man 1 ohm stabil forsterker så kobler man hvert element i 2 ohm, og paralellkobler disse ned til 1 ohm.
Siden jeg hadde 4 elementer kjøpte jeg 2 ohm elementer, koblet disse i 4 ohm, og paralellkoblet alle ned i 1 ohm.
Angående forsterker:
Den vil nok gi endel fart i fra seg, men du vil jo også såklart ha endel ubrukt potensiale i elementene dine.