TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lamda pÃ¥ 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #356468  av James

har aldri kjørt med lamdasonde på mr2en da pluggen ut fra lamdaen var knekt.. har gått helt fint og bilen fungerer utmerket, men bestilte meg likavel en fra Twosrus. men den jeg har fått passer overhode ikke på noen av de to ledige stikkene som er på motoren? :roll: med mindre den skal et helt annet sted jeg ikke har sett etter .. noen som kan hjelpe? :)
Vedlegg
pluggen fra den nye lamdasonden
pluggen fra den nye lamdasonden
DSC01755.JPG (260.03 kiB) Vist 412 ganger
de to løse pluggene i motorommet...
de to løse pluggene i motorommet...
DSC01756.JPG (247.53 kiB) Vist 412 ganger
 #356473  av mr2storbrua

Jeg måtte bytte om kontaktene på den gamle og den nye lambdasonden. Trengte ikke å kutte noen ledninger, bare å nappe ledningene ut fra originalkontakten og trykke inn i den gamle...
 #356488  av James

mr2storbrua skrev:Jeg måtte bytte om kontaktene på den gamle og den nye lambdasonden. Trengte ikke å kutte noen ledninger, bare å nappe ledningene ut fra originalkontakten og trykke inn i den gamle...
okei, men hos meg er det selve kontakten på den gamle lamdasonden som er ødelagt/ikke like hel. Og den kontakten på den nye lamdasonden (kan se på bilde 1) passer ikke inn på stikket på motoren (bilde 2)
 #356493  av mr2storbrua

Dersom du drar ut ledningene av kontakten på den nye lambdasonden og trykker de inn i kontakten i ledningsnettet på bilen så skal vel det holde? Må vel kanskje teipe litt rundt for at de ikke skal dette ut igjen da...