TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SanAndre's Mr2 mk1 86'

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #356370  av SanAndre

Da er bilen endelig FERDIG :mrgreen: Første prøveturen ble torsdag kveld forrige uke. Hadde egentlig håpet på første tur på onsdag, men etter en kort test fant vi fort ut at calipperen på venstre side foran var gåen, så på torsdag ble det byttet calipper og bilen var igjen endelig klar for veien :D Virker som alt fungerer fint, utenom at det bærer litt preg av at den må på firehjulskontroll, noe den skal på onsdag! Har også fått bestilt oljebehandling, noe jeg også håper skjer denne uka. Forhåpentligvis kommer de nye felgene også denne uka. Ble handlet fra Tevo-dekk, de som sindrejl la ut bilde av tidligere. Bestemte meg til slutt å gå for 15" :)

Håper også å få innstallert stereoanlegget så snart som mulig, trenger musikk på vei til Drammen på søndag :D Dette har jeg helst ikke lyst til å gjøre selv, så hvis noen kjenner noen som er flinke med sånt rundt i Fredrikstad området er det bare å si ifra :) BugBoys hadde visst nok å gjøre, de kunne ikke gjøre det før høsten eventuelt..

Bilder kommer om ikke lenge :)
 #356389  av mailman1

hvordan er disse mk1 å kjøre egentlig? Di er vel ikke originalt like stive som mk2?
Men med litt kos med understell så blir det nok bra. Da blir di vel enormt råe å kjøre, med tanke på vekta er noe lavere enn på mk2 :)
 #356390  av mr2pondus

Jeg har hatt 4 av disse bilene.GØY!
Den siste var TRD senka,hvilket anbefales! Gocart så det holder!
 #356396  av mailman1

frister med en mk1 neste gang. Har mk2 nå og planlegger å ha den en stund. Så da blir mk1 enda mer klenodium.
sjeldenhet for en bil er jo en av dens beste egenskaper.

Er en shelby cobra som surrer rundt her i stavanger. Passert den et par ganger. Hadde det vert en vanlig bil, så hadde den vert grisestygg. Men siden den er så sjelden så skjønner jeg hvorfor. Rått.

kanskje litt drøyt å kalle den grisestygg. men håer du skjønner hva jeg mener. :)
 #356405  av SanAndre

mr2pondus skrev:ta turen til grimstad,så skal det bli lyd!
Kom deg heller til Østfold til helga, så kan du bli med til Drammen i samme slengen :mrgreen: hehe

Må si jeg koser meg hvert minutt i denne bilen, er en gocart ja. Har jo byttet til K-sport coilovere, og på disse kan man velge hvor stive du vil de skal være. Jeg har foreløpig ikke så veldig mye erfaring å kjøre med slikt, så foreløpig har jeg justert de i midten mellom harde og myke, så får jeg justere etterhvert som jeg føler for det :) I tillegg har jeg montert stabstag foran i "trunken", også byttet foringer på både bakre og fremre stabstag under. Syns ihvertfall den er 'ganske stiv' :)
 #356449  av sindrejl

jeg er spent på hvordan felgene blir jeg :)
 #356505  av Arne rebel

Gratulere med et flott gjenomført mk1 prosjekt 8) Det er bra det er noen som tar vare på disse og ikke bare ødelegger de.
 #356515  av SanAndre

sindrejl skrev:jeg er spent på hvordan felgene blir jeg :)
Det er jeg også. Håper og tror at de er rett rundt hjørnet nå :D
Arne rebel skrev:Gratulere med et flott gjenomført mk1 prosjekt 8) Det er bra det er noen som tar vare på disse og ikke bare ødelegger de.
Takk for det :) De er så alt for kule til å bare la de forfalle 8)
 #356860  av SanAndre

Da har bilen fått vært på firehjulskontroll. Han eldre karen som utførte kontrollen syntes den var veldig stiv, mulig han var litt gammeldags sa han :P
Nye felger har også ankommet idag, blir montert om 10min :mrgreen: Bilder kommer fortsatt senere, da jeg mangler kabel for å få lagt de inn på pc'en..

Hadde forresten en litt pinlig hendelse på onsdag ettermidddag når jeg kjørte over fredrikstadbrua. Et par steder i veien der er det noen groper i veien, og jeg klarte da selvfølgelig å kjøre i et av de, slik at det da ble et lite dunk. Gropa er heldigvis ikke så dyp at noe av bilen gikk nedi. Men dunket var da såpass kraftig at pærta på bilen begynte å leve sitt eget liv, med konstant 'hyling' :roll: Fikk stoppet på nærmeste bussholdeplass og skrudd av bilen, lyden ble da bare svakere. Så ingen annen utvei enn å gå ned i fronten på bilen og koble av begge horna :P Dette var selvfølgelig midt i køtiden, så syns det var flaut nok :lol:
 #356870  av ArildM

:lol:
Gleder meg på fler bilder :)
 #357059  av SanAndre

Da har jeg fått lagt inn noen bilder :) Brukte 7 timer på vask og voksing igår, så nå har den blitt så fin så :)
Noen som forresten vet hvordan man får vasket en mikrofiberklut? Kan den vaskes i maskin?
mr2'n1.jpg
mr2'n1.jpg (60.4 kiB) Vist 1549 ganger
Slik gjorde jeg med skiltet da det tydeligvis har blitt umulig å få lite..
mr2'n2.jpg
mr2'n2.jpg (57.24 kiB) Vist 1549 ganger
Et bilde før jeg fikk på de nye felgene
mr2'n3.jpg
mr2'n3.jpg (61.02 kiB) Vist 1549 ganger
 #357074  av mulle-mek

grattis med vel gjennomført prosjekt najs :D
 #357086  av ure

En flott Mk 1 du har fått deg der,gobil. Er vel blitt litt "gammel" men liker nå best orginal fronten fra første Mk1 og Europa baklys. Men dette kan du jo ordne når du blir eldre... :lol: Ha ha. Nyt en flott Toyota... :D
 #357088  av mr2pondus

Dette ble saker sanandre! Digger de lyktene!
Skilt kan du også få. Riktignok såkalt stort/høyt.Kosta 100 kr for nye skilt.
Fikk dette på min i fjor,uten at de spurte om hvorfor.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9