TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyd i motor ved 3-4000 omdreininger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #356426  av mailman1

hehe. jeg må jo kjøre fra stavanger dagen før. Tempting... ;)

hmm... men da burde jo lyden komme fra kupeen. Kan være sånn teit lyd jeg ikke hører hvor kommer fra, så det kan jo være FRA kupeen. Skal sjekke litt :)
 #356494  av Sven

mailman1 skrev:hehe. jeg må jo kjøre fra stavanger dagen før. Tempting... ;)

hmm... men da burde jo lyden komme fra kupeen. Kan være sånn teit lyd jeg ikke hører hvor kommer fra, så det kan jo være FRA kupeen. Skal sjekke litt :)
Trur det tok litt tid før jeg skjønte hvor det kom fra, var litt vanskelig å lokalisere.
Men som nevnt, er vel ikke så sannsynlig at man får så mye vibrering der når bilen står i ro.
 #356508  av mr292

jeg har en slik lyd, den kommer av at reservehjusbrønnen er tom og metallstangen for å holde motorlokket oppe ligger nedi der og rassler :P
Edit: den har ikke noe sammenheng med turtallet på bilen da, er vel vei og kjørestil som påvirker mest.
 #356542  av lasse

Er ikke noe med eksosen din da? Hadde en sånn metallisk lyd på gamlebilen min ved 2700rpm ca, når jeg ruset opp og når jeg kjørte, der var det fremre røret på ekosen som var råtten...
 #356546  av mailman1

hm. Kanskje. Men den trenger jo ikke være råtten for å dirre heller. :)

Apropo reservehjulsbrønnen.. Kan tro jeg leita lenge etter batteriet da jeg sko jumpe mazdaen.. :oops:

Heldivis skulle jeg ikke hjelpe noen. Det hadde vert flaut å ikke finne batteriet.. :D
 #356674  av Sven

Hehe, MR2 er tungvint bil å hjelpe med å starte ja :lol: