TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte skruer pÃ¥ toppdekselet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #356598  av samejon

Tenkte jeg skulle bytte skruene på toppdekselen når jeg bytter toppdeksel pakningen. Noen som har tips til andre skruer enn vanlig stjerne? Får man tak i noe annet hos toyota? Jeg har sett at man kan få tak i fra utlandet, men når jeg kun trenger boltene så blir det så dyr frakt... http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... d=601{1}13
 #356601  av James

jeg kjøpte akkurat de fra Twosrus og byttet over til slike i helgen da jeg tok av toppdekselet, lakket den og byttet pakning. Mye bedre enn de stjerneskruene som toyota leverer orginalt. Får strammet til skikkelig og slepper også å evt. ødlegge gjengene :wink: Og ikke minst ser der de mye bedre ut :wink:

kan se bilde av dem her...
Vedlegg
DSC01766.JPG
DSC01766.JPG (709.07 kiB) Vist 860 ganger
 #356610  av N911

James skrev:jeg kjøpte akkurat de fra Twosrus og byttet over til slike i helgen da jeg tok av toppdekselet, lakket den og byttet pakning. Mye bedre enn de stjerneskruene som toyota leverer orginalt. Får strammet til skikkelig og slepper også å evt. ødlegge gjengene :wink: Og ikke minst ser der de mye bedre ut :wink:

sorry ot men hvilken lakk type brukte du varme lakk?
 #356611  av James

N911 skrev:
James skrev:jeg kjøpte akkurat de fra Twosrus og byttet over til slike i helgen da jeg tok av toppdekselet, lakket den og byttet pakning. Mye bedre enn de stjerneskruene som toyota leverer orginalt. Får strammet til skikkelig og slepper også å evt. ødlegge gjengene :wink: Og ikke minst ser der de mye bedre ut :wink:

sorry ot men hvilken lakk type brukte du varme lakk?
selvsagt :wink: opp mot 200grader på topplokket, og opp mot 600grader på varmeskjoldet over turbo