TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #339384  av MR2turbo

hallais.. er ikke mye her inne om dagen..
men men... Kamelonen fikk seg et lite kurs i å drikke E85 her i sommer men sleit skikkelig med temeratur på bensin og sinnsug, dette førte til enda tydeligere problemer i form av tendenser til tenningsbank enn med '98 bensin, så jeg ble litt lei og kjørte den ut i verkstedet og rev ut både bensinsystem og IC..
Så holder jeg på med nye deler og litt ny tenking på bensinsystemet og a2w intercooler. Skal prøve å ta med kameraet på verkstedet en dag.
Men midt oppi dette så har jeg jo to små som skal ha litt tid med an pappa...

...og midt oppi dette fikk jeg toppakningshavari på V8'n i Hiace'n så nå er den og ute og i tusen biter. Har plana topper, og den er på vei sammen igjen med litt tykkere toppakninger... :-) satser på at den er ferdig neste uke.

men egentlig er det den hvite mr2'en som jeg helst ville jobbe med... :)
 #339390  av inzane2012

høres ut som du har mer enn nok å henge fingrene ;)

"like my grandfather always told me, if it aint broken, dont fix it" ;) hehe, kanskje du skulle latt kamelonen fått lov å gå på vanling 98 allikavel ;) hehe
 #339655  av MRPETTER

MR2turbo skrev:hallais.. er ikke mye her inne om dagen..
men men... Kamelonen fikk seg et lite kurs i å drikke E85 her i sommer men sleit skikkelig med temeratur på bensin og sinnsug, dette førte til enda tydeligere problemer i form av tendenser til tenningsbank enn med '98 bensin, så jeg ble litt lei og kjørte den ut i verkstedet og rev ut både bensinsystem og IC..
Så holder jeg på med nye deler og litt ny tenking på bensinsystemet og a2w intercooler. Skal prøve å ta med kameraet på verkstedet en dag.
Men midt oppi dette så har jeg jo to små som skal ha litt tid med an pappa...

...og midt oppi dette fikk jeg toppakningshavari på V8'n i Hiace'n så nå er den og ute og i tusen biter. Har plana topper, og den er på vei sammen igjen med litt tykkere toppakninger... :-) satser på at den er ferdig neste uke.

men egentlig er det den hvite mr2'en som jeg helst ville jobbe med... :)

Høres ut som du har nok og drive med ja :o
Gleder meg til å se den hvite da du kommer lengre på den :D
 #354380  av mailman1

Hei Markus!

Pleier du å stille opp på go-kart banen på Reve eller?
 #356619  av MR2turbo

stianøverland skrev:hvor har du fått tak i addon kittet på fangeren ?
Det er Phoenix power i Japan som lager det... Kjøpte det av Taka Kaira, men det er vel ca. 8 år siden... :)
 #356620  av MR2turbo

Så var det muligens tid for en liten oppdaterin. Skulle jo hatt noen bilder, men ser at jeg ikke har noe bra. så jeg får se i morra om jeg kan ta noen... eller senere en dag... :)

Har kasta ut luft/luft intercooleren fra bagasjerommet og laga til vannkjølt IC i stede for, med påfølgende slanger, tank, radiator (sveiste om org. A/C radiatoren) og en vannpumpe. før kom gjerne tempen på innsug opp i 50grader på hard veikjøring og 70-80 på bane, men nå holder den seg stabil på litt over ute-temp!! :-D

Ellers fikk Aeromotive A1000 bensinpumpa sparken som fødepumpe, til fordel for en helt orginal sw20 gti pumpe nedi tanken, og jeg lagde en ny swirl tank med plass til en bosch motorsport 044 pumpe nedi. Laget adapter til å feste FPR rett på rail og nye slanger slik at de går minst mulig gjennom motorrommet. Alt er gjort for å senke fuel-temp.

Så med Lillegul, Morten som knottehjelp og god praktisk og psykisk støtte bar det ut på noe som burde vært lukket område for å justere litt på dette her. Fant fort ut at jeg gjerne hadde justert en siste gang på innsugskammen i fjor og glemt å etterjustere base-tenning, så med kjappe 8 grader der var jo allerede smilet på plass... :) så gikk det litt og litt 1.6......1,8.......1,9......2.0bar...... :D wooohooo! dæven da ble det liv...;) 265/40-18 bakdekka av type gateslicks Yokohama A048 ville ikke lenger gripe tak i bakken når bilen passerte rundt 90-100 i andre... Smilet til både jeg og morten ble bytta ut med enda mere fornøyd smålatter... prøvde igjen med slak sving men da måtte jeg bare gå av gassen for hekken ville prøve å ta igjen framhjula.... hehe

...forresten så drakk kamelonen 85% brennevin, E85, under hele seansen... har igjen å teste litt med 98-bensin og, men tror jeg gir meg ved 1,8 bar der. shipper ut noen bilder en dag... ;)
 #356626  av TrustNo1

Morro. Hold oss oppdaterte:)

Synnes du skulle tatt deg en tur til drammen på søndag. Lyst til å se denne bilen :)
 #356628  av MR2turbo

TrustNo1 skrev:Morro. Hold oss oppdaterte:)

Synnes du skulle tatt deg en tur til drammen på søndag. Lyst til å se denne bilen :)

Skal se om jeg klarer å oppdatere litt oftere :) men drammen på søndag blir litt vanskelig, ja... Men Sommertreff på Artic circle raceway skal jeg få til ;)
 #356631  av predator

Hehe.. Hørest ut som en syyykt morro kjøretur dere hadde... :lol:
Gleder meg til og se den på ACR :mrgreen:
Sist redigert av predator den 15 mai 2010 16:33, redigert 1 gang totalt.
 #357079  av MR2turbo

inzane2012, Det står litt stille med den hvite, ja.. Får litt mere tid på verkstedet igjen til høsten.. : )

Skal helt sikkert til ACR, ja.. :)
Predator, er egenlig ganske moro hver gang jeg er ute.. hehe ;)

Hvis noen moderator leser, kan dere gjerne flytte posten til "Prosjekt" delen av forumet. :)
 #357119  av erling

MR2turbo skrev:inzane2012, Det står litt stille med den hvite, ja.. Får litt mere tid på verkstedet igjen til høsten.. : )

Skal helt sikkert til ACR, ja.. :)
Predator, er egenlig ganske moro hver gang jeg er ute.. hehe ;)

Hvis noen moderator leser, kan dere gjerne flytte posten til "Prosjekt" delen av forumet. :)
Vi moderatorer synes denne tråden er litt kjedelig, så vi gidder ikke lese så mye her. 8)
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 49