TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyt bensin forbruk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #356551  av Johnnyboy

Hei

Har slitt litt med høyt bensinforbruk over tid nå med celican, Bare lurer på hva folk tror det kan være?

Har målt den til rundt 1.6 L pr mil, Med rolig kjøring, Er en 3sge 2gen som sitter i foresten.

har byttet plugg wiere og plugger + sjekket tenninga som var OK.

Men har har fordelerlokk + rotor liggende som eg har tenkt å bytte :)

Men vett at lambdasonda begynner å dra på åra, Tidligere eier hadde ikke bytta den så er vell noen år nå, Om ikke orginal.

Burde eg bytte den?

Sjekket også diagnoe systemet men kom ikke opp noen feil meldinger ;)
 #356590  av Johnnyboy

Det er byttet til Kn luftfilter så det er nok nytt,

Har også byttet tps sensor etter den tok kvelden etter noen månder sia.
 #356641  av Insanity

ta en diagnose så finner du sikkert ut noe. hvis ikke må du justere tenninga di riktig. har jo knapt så høyt forbruk på rallycross bilen min jo :P
 #356694  av Johnnyboy

Har somsagt tatt diagnose test på den ;) Står i øverste post.

Men ang diagnose test, Skal man bare la bilen stå med motoren av, Men med tenning på, Eller ska man starte motoren?

Fordi tok en diagnose test med motoren av og tenninga på, Da kom det opp ingen ting, Altså korte blink! Men starten motoren opp da begynte den å blinke?

Ble litt usikker nå.

Ja, Er iriterede at den bruker så mye, Noen som vett av erfaring hva en orginal 3s-ge bruker med landeveiskjøring?
 #356695  av Bauf2k

man skal bare ha på tenningen ja. og om den blinker kontinuerlig,så er det null feil, om jeg husker rett.
 #356696  av Johnnyboy

Var det eg trodde, Merkelig at den begynner å blinke når motoren er i gang.

Har rotor og fordeler lokk mye å si ang det? Skal bytte de imårra men vil bare høre om det er mulig at forbruket går ned etter bytte av de?