TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Utslipp og Db.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #356953  av predator

Har bestilt meg ny eksos til Mr2en, men kom på at jeg skal jo inn til eu ganske så snart.
Endte opp med en eksos med 3" rør, og 2x4,5 enderør.
Hva var lydgrensen? Var det ikke 92 DB, er det på tomgang? eller Ved pådrag?
Hva er grensen ved utslipp? Hvordan regulere det? Hjelper det og komme med varm motor f.eks?
Bruker jo mindre bensin da :roll:
 #356954  av hmsilset

predator skrev:Har bestilt meg ny eksos til Mr2en, men kom på at jeg skal jo inn til eu ganske så snart.
Endte opp med en eksos med 3" rør, og 2x4,5 enderør.
Hva var lydgrensen? Var det ikke 92 DB, er det på tomgang? eller Ved pådrag?
Hva er grensen ved utslipp? Hvordan regulere det? Hjelper det og komme med varm motor f.eks?
Bruker jo mindre bensin da :roll:

Ha motoren god og varm så er du nok berget :wink:
 #356968  av EXS

målingen foregår ved at man ruser bilen opp til 4000rpm og holder den der
 #356996  av mralp

DB står i vognkortet, om det ikke står er det 90 som gjelder. For min 1992- måtte jeg innenfor CO >0.5 & lamda 1.03 såvidt jeg husker. Avvik på disse gir 2`er feil :(
 #357001  av mr2storbrua

mralp skrev:DB står i vognkortet, om det ikke står er det 90 som gjelder. For min 1992- måtte jeg innenfor CO >0.5 & lamda 1.03 såvidt jeg husker. Avvik på disse gir 2`er feil :(
Måtte CO være over 0.5?
 #357007  av predator

mr2storbrua skrev:Kan du ikke bare godkjenne før du setter på den nye eksosen da?
Har ingen eksos før øyeblikket shø.
HKSen var toralt opprustet. Skifta rør fram til første potta, og så at det var små hull i sømmen langs røret til potte nr 2, og skulle sveise det, men poff sa det og hullet ble 4 ganger så stort... Vanskelig og sveise rør som er forurenset fra innsiden.
SÃ¥ jeg ga hele greia opp..
Så blir nødt og godkjenne med nye eksosen.