TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #357302  av mailman1

"Takk for kuken, kor e jakka hæn!?"
''

Hmmm.. Du vet når folk forter seg ut etter en film på kino? kanskje dem må på do. Kan og være filmen var drit dårlig. :mrgreen:
 #357315  av hmsilset

celicat23 skrev:Nordlands damer er ikke som andre, takk og pris. Sure kravstore østlandshorer som så vidt gidder missjonærstillignen burde vært avlivet så de ikke sprer seg.
Når jeg tenker over det så har jeg aldri vært borti noen østlandsjenter :D Jo forresten, en gang på camping i Granadaen jeg hadde.Hun var i 30 åra og jeg 19 :lol: Hun var ikke fin tror jeg, så sa jeg hette Nils Martin. Hun spurte om jeg var der neste dag og jeg sa ja.Våknet i 7 tida å grisekjørte rett hjem :D
 #357355  av ad92

Her en litt annen oppfatning om pikene oppi nord :lol:

Kom på sunnmøre folkens, ska love dokke at du kommer laaaaangt med en mr2.

*kremt*får me aldri nokke BARE pga bilen*host* hehe :lol:
 #357356  av bose

mailman1 skrev:
"Takk for kuken, kor e jakka hæn!?"
''

Hmmm.. Du vet når folk forter seg ut etter en film på kino? kanskje dem må på do. Kan og være filmen var drit dårlig. :mrgreen:
huffda! :lol: :lol:
 #357372  av Giske

Noen som vet hvor realistisk det er å få billån som student??
Ser at det er flere forhandlere som tilbyr finansiering ved kjøp av bil, er det en god, eller dårlig idè?
 #357374  av mailman1

Lærte at bil-lån bare lønner seg vis det er en faktisk verdi i bilen. Biler eldre enn 6-7-8 år nærmer seg verdiløse på papiret... Og det vil ikke være mulig å forsvare et kjøp med bil-lån.
Og om du i tillegg er student, så ville jeg ikke tatt opp noe lån på en bil som helt sikkert innebærer uforutsigbare utgifter i tillegg.

Kjøp deg noe såpass billig at du har noen tusen i bakhånd til å fikse ting som går galt. Prøv å skru litt selv og lær deg litt basic ting som, oljeskift, bremseskiver, klosser,.. Generelt vedlikehold. Så vil du kunne forsvare for deg selv å kjøpe dyrere bil seinere fordi du kan ta vare på den mer på egenhånd, og dermed redusere masse verkstedregninger.

Som student uten fast jobb så vet jeg ikke om du får bil-lån heller. Men det er nok en bank som gir deg lån vis du godsnakker foreldrene dine til å signere noen papirer :?

Med mindre du kjøper helt ny bil da. Men i norge så er jo det helt absurd spør du meg :)
 #357376  av Giske

mailman1 skrev:Lærte at bil-lån bare lønner seg vis det er en faktisk verdi i bilen. Biler eldre enn 6-7-8 år nærmer seg verdiløse på papiret... Og det vil ikke være mulig å forsvare et kjøp med bil-lån.
Og om du i tillegg er student, så ville jeg ikke tatt opp noe lån på en bil som helt sikkert innebærer uforutsigbare utgifter i tillegg.

Kjøp deg noe såpass billig at du har noen tusen i bakhånd til å fikse ting som går galt. Prøv å skru litt selv og lær deg litt basic ting som, oljeskift, bremseskiver, klosser,.. Generelt vedlikehold. Så vil du kunne forsvare for deg selv å kjøpe dyrere bil seinere fordi du kan ta vare på den mer på egenhånd, og dermed redusere masse verkstedregninger.

Som student uten fast jobb så vet jeg ikke om du får bil-lån heller. Men det er nok en bank som gir deg lån vis du godsnakker foreldrene dine til å signere noen papirer :?

Med mindre du kjøper helt ny bil da. Men i norge så er jo det helt absurd spør du meg :)
Æsj, ja.. Jeg får vel holde ut i 2 år til! :lol:
 #357384  av ErikG

Du får kjøpe deg NY bil Susanne. Er garantert billigst det, garanti og alt. Og seff kjøpe riktig merke;)

IQ får du for under 200k.

Ellers er privatleasing en god ting. IQ koster rundt 1500,- i måneden.
 #357385  av mailman1

2 år? venter du på jobb eller ny regjering haha.. Begge kan hjelpe i rett retning.

Kongen burde fått ræva si opp av stolen og oppløst regjeringa :lol:
Kan være han ikke har disse rettighetene lenger :?:
 #357387  av ad92

Æsj, ja.. Jeg får vel holde ut i 2 år til! :lol:
Sikkert noe av det mest absurdre jeg har hørt på lenge!

Jeg er 18 og har en mr2 som sluker bensin, forsikring som koster 12k i året og 2500 i avdrag på lån hver mnd. Det handler bare om å ville, vill du bruke opp pengene dine på mat, fest og klær som resten av gjengen så er det bare å glømme bil.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tok opp lån og kjøpte meg drømmebilen, det er verdt hver eneste dråpe bensing og hvert eneste sekund på jobb spørr du meg.

Tenårene er for kort til at man kan gå rundt og vendte til det er "lurt" å kjøpe seg det man virkelig vill ha.

Go for it! Du kommer ikke til å angre, tro meg.
  • 1
  • 554
  • 555
  • 556
  • 557
  • 558
  • 1172