TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt eksos til GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #356773  av Bonnis

Hei

Tror min er ganske tett i eksosen(katalysatoren). Ønsker å kjøpe det som trengs for å få en fin, grom lyd og lurer på alt av hva som trengs.Har ikke peiling på hva down pipe osv er, så er fint om dere kan snakke forståelig :)

ps: er snakk om en st185
 #357025  av Haugrud

Om du har bortimot original motor, så er det ingen vits i med grenrør..ville gått kun for dp'en i første omgang, men var da veldig billig :P hva slags merke er det her?
 #357053  av MOTORSPORTHUSET

hei dette er er ebay sprekkeferdi omtrent.
dette har jeg prøvd før! og grengøra varer 2mnd og dovnpipen 4mnd.

det beste du får av billidownpipene er autobahn88.
jeg får er parti snart. 1500kr stk. send pm eventuelt.

grenrøra er ingen vits på så lite hk som std turboene.
 #357063  av Bonnis

Hva mener du med "varer"? Sprekker de opp eller hva skjer med dem etter 4 mnd?
 #357081  av Haugrud

Ja, de sprekker og du får eksoslekkasje..siden de er så billige er også kvaliteten deretter! Det han mener med varer, er nok at han skaffe downpipe og andre deler til deg :wink:
 #357093  av Bonnis

Ja, forstod at det var snakk om den typen varer. Siktet bare til hva han la i ordet liksom. Kronglete setning av meg, beklager :)

Jeg stiller meg litt kritisk til at downpipen skal være så dårlig som motorsporthuset sier. Nordicautoimport importerer fra ssautochrome.com og disse er seriøse etter hva jeg kan finne ut, og jeg må derfor få litt mer utfyllende info fra deg, motorsporthuset, om hvor dårlige grenrøra faktisk er.
 #357155  av MOTORSPORTHUSET

jeg har prøvd flere merker som kommer fra ebay ivertafall til den prisen og problemet er et sveisene er mye tynnere en godset i rørene og di sprekker i sveisene.
spesielt manifoilene pga lengdeforskjellen på rørene blir det mye spenn som ikke sveisene holder.

og skal du repare di så er di så tynne at du må sveise med bakgass. med andre ord dyrt!

downpipene lever lengre en grenrøra men ikke lenge alikevel.
di som jeg har solgt som ser ut til og virke er autobahn 88 downpipen(ikke manifoilen) men du er nøtt til og feste midpipen opp uten spenn slik at det
ikke er unødvendig spenn på downpipen.
så vis du skal ha billi bra men så hadde jeg gått for autobahn 88.

skal du ha det du slepper og tenke på så er det aussie.eller hjemmelage syrefast. men det koster. :D
 #357157  av MOTORSPORTHUSET

noe ant med grenrøra er at di ligger helt intil slangen på turboen som smelter etter hvert.
har du vannavkjølt intercoler passer di ikke, di går i kjøleren!.

luftavkjølte kjølere er jeg ikke sikker på om di går i!?
 #357271  av NordicAutoImport

Heisann,

Delene våre er ikke importert fra SSAutochrome men er av tilsvarende kvalitet, da vi har samme leverandører.
Autobahn88 bruker også vår leverandør for noen av delene sine.
Vår leverandør har produsert høy kvalitets performance bildeler siden 1999 og vi har importert fra dem siden 2006.
Delene er ikke billig ebay varer som mange antar. Tenk deg, om produktene skulle bare vare i 2-4 mnder hadde de gått konkurs for lenge siden.
Vi har det på lager, kun 1-3 dager leveringstid. Kan sendes i postoppkrav ellers så har vi gratis levering i Oslo.

Mvh
Glen Louis
Nordic Auto Import
920 65 693
 #357359  av Bonnis

Hmm. Nå ble valget enda vanskeligere. Men tror nok jeg går for nordicauto :)