For de av dere som ikke er inne å skjekker nettsiden min med gjevne mellomrom så får jeg legge ut et "skriv" fra gardermoen runde 2 her

Det kommer også en film jeg holder på å redigere nå, men jeg skal ha 3 eksamner denne uken så må prioritere litt utenom det vanlige
Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle delta på den 2. runden av powerdrift serien, men heller ha "premieren" på Gatebil Våler 21-23 mai. Bilen ble uansett ferdig med nytt ledningsnett og datasprut helga før løpet og mapping onsdag 12. mai ble avtalt. Onsdagen kom og bilen ble spennet fast i dynapacken og fyrt opp. Etter en liten stund fant vi fort ut at ikke alt funket som det skulle. Idet turboene ladet så var det akkurat som at gnisten ble blåst ut, oppover på registeret. Mye ble testet ut og byttet den kvelden men til ingen nytte. Vi ble enige om å ta kvelden kl 2 om natten for å dra hjem å søke etter lignende feil på nettet. Iløpet av torsdagen så fikk jeg en telefon av Eivind Finne, EF motor, som er mannen som har fikset ledningsnettet, hjernen og mappingen om at vi måtte få tak i nye coiler med tenningsmodul. Og iløpet av noen timer hadde jaggu Eivind fått tak i 6 LS1 coiler!! Fredagen gikk med på å kjøpe inn de siste småtingene som vi trengte for å få alt til å funke og kl 7 på fredags kvelden begynte vi å koble opp de nye coilene!! kl 11 fredags kvelden var bilen ferdig festa til dynapacken og Eivind kunne begynne med magien på ny! Og det tok ikke lange tiden før vi kunne slå fast at problemene var løst og nå gjaldt det bare å få mappen bilen ordentlig. Når klokken var 01.30 var bilen ferdig mappet og oppe på hengeren, men da med en viftereim som var delt i to! Uansett, det var i underkant av 8 timer til treningen startet når vi enda sto på Vestlandet så vi måtte bare få transporteren i gir for å komme oss til Gardermoen!
Ny viftereim ble fikset på veien og jeg kunne kjøre inn porten på gardermoen kl 10 på lørdags morgen! Etter første treningsrunnet hoppet viftereimen av på ny, så her var det noe galt. Etter en snakk med Steffen Moi, så måtte vi få tak i AC kompressoren igjen fordi den støtter servopumpa slik at den ikke står skjeft! Reidar "quicksilver" kom opp med en AC kompressor til meg og Tobias Hoffgård ville dele på sin reim når det var min tur å kjøre, TUSEN TAKK BEGGE TO!! Lørdags kvelden fant Christian Aasberg ut at han hadde en reim til overs så da hadde jeg en jeg kunne bruke hele søndagen!
Jeg kvalifiserte meg til 11 plass på lørdagen etter alt styret og kjøringen på søndagen begynte å gå bedre og bedre etter jeg fikk meg litt trening. For trening trenger jeg, spesielt nå etter ny clutch og sprut! Jeg synes responsen i bilen og følelsen var helt anderledes enn i fjord, og noe så sinnssykt mye bedre!! For meg så er det nesten som en ny bil!
Jeg startet med å måte Christer Flåten i top 16 battel, og hadde liten tro på at dette kom til å komme igjennom for Christer kjører utrolig gromt!! Christer snurret i første tellende så da gikk jeg videre, og hadde det ikke vært for den snurringa så tviler jeg på at resultatet hadde blitt som det ble! For jeg var utrolig heldig å fant en flyt i kjøringa som gjorde at jeg kom meg helt opp til finalen hvor jeg møtte Erik Sagedal! I finalen ble det "One more time" og tilslutt så var jeg så heldig å kunne løfte den gjeveste pokalen over hodet! Jeg kunne ikke tro hva som hadde skjedd og jeg føler enda ikke at jeg helt har landet på bakken! Hadde det ikke vært for de personene som har stått på rundt meg så hadde det aldri skjedd!! Espen Larsen som er min mekaniker og sjåfør frem og tilbake fra alle treffene, Eivind Finne som også sto på de siste dagene for å få bilen til å funke så utrolig bra som det gjør nå, Tilhenger Spesialisten som stiller med Brian James Tilhengere når jeg trenger samt masse annen støtte, DriftMonkey holder også varmen i kroppen med de herligste klærne og BS bildeler som får bilen til å se litt bedre ut med styling!!

Bildene over er tatt av Tommy Nergård
Her ligger det en film fra runden laget av Erik Granlund! MÃ¥ sees!!
http://www.driftmonkeytv.com/powerdrift ... moen-2010/