TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mer svingradius? (Drifting)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #358527  av 1JZFreak
 
Hei!

Hvet noen hvordan dette gjøres?

-Så en bilde en gang av ett styre strag som di bare hadde satt på en 5 mm skive. (For og forlenge den litt.)
Da fikk di nesten en halv runde mer sving. Men forstår ikke at det går, for trodde det bare blir feil med spissinga da?

Tror allt understell er samme som på supra mk3 (1jz)

-Har også hørt at du kan bårre nye hull der styrestaget går til (rundt der med hjula) Bårre lengre inne så svinger hjula mer.
Men det må jo være sykt nøyaktis, ellers blir jo spissinga fo*** ?

-Har også hørt at det er mange som sveiser om spindlene.
Kan noen forklare eller vise bilder?

Har skrudd veldig lite på understellet så har lite peiling på det:/
Bilder forklarer med enn 1000 ord ;)

Mvh
 #358708  av 1JZFreak
 
Kom igjenn da folkens:P
Må da være noen her inne som har bedre peiling enn meg vel?

Hva med den stanga som går til hjulet, den så "skyver" hjulet. Hva med å flytte hullet bittelitt innover?
Da vil det jo bli mer sving? Det er god klaring rundt hele felgen ved full sving så vil vertfall ordne mer sving.
Er jo også en mulighet med breie skrudde spacere? (Jeg er selv CNC- Operatør) 40 - 60 mm eller noe, åsså valse bilen der etter?

Finner så lite info om bilen på nette :/
Mark 2 JZX90.
 #358715  av EXS
 
det er ikke så mange som driver med drifting på dette forumet , 2 eller 3stk bare... mulig du får litt bedre respons visst du stiller dette spm på et dedikert drifteforum
 #358717  av Drift-It
 
er nok litt små hemmelig for mange dette, så svar er det nok dårlig med uansett hvor du spør....

men det du kan gjøre er enten og montere spacere på gjengene som går inn i tannstanga, da vil denne vandre lengre ved sving.
dette er veldig vanligg på 200 sx f.eks.

vet ikke hvordan understellet på din bil ser ut, men antar det er tålig likt soarer.
er vanlig og enten korte inn spindelen eller båre nytt hull lengre inne på armen og montere styrestaget der, hvor langt inn du flytter det kommer ann
på hvor mye sving du vil ha,jo lengre inn jo bedre sving, jo tyngre ratt osv...

spissinga blir feil uansett hva du gjør, vil anbefale en 4 hjuls kontroll etter ingrep i understell...
 #358718  av 1JZFreak
 
Takk takk:) Ble vertfall litt klokere=)

Da skal jeg få til noe i vinter vertfall :)
 #358723  av Scotty
 
Jeg har to stk spacere for mer svingradius liggende.. kan evt ta mål om du ønsker.

http://www.rhdjapan.com/uras-steering-u ... fc3s-27038
Ser du på compatibility list der så ser du at det er en relativt universal del og passer definitivt til bilen din.

Før:
http://i5.photobucket.com/albums/y177/c ... ed3ce9.jpg

Etter:
http://i5.photobucket.com/albums/y177/c ... 790b82.jpg
 #358729  av 1JZFreak
 
Flott om du kunne tatt noen mål :) inv, utv og tykkelse:) tegne i paint eller no.
Hadde vel ikke klart og forklare meg hvor dem skal hen også? :roll:
Bilde er flott :P

Takk!
 #358736  av Scotty
 
Kan ta noen mål førstkommende helg.. :)

Kopiert fra supramania..
(forumet her har ikke spoiler mulighet, så tråden blir litt fylt med bilder for å si det sånn)
-----------------------------
-----------------------------

Step one, obviously, remove the wheel.

Bilde

Bilde

Loosen the clamp on the outer tie rod sleeve

Bilde

Unscrew the inner tie rod from the outer tie rod

Bilde

Bilde

Remove the dust boot

Bilde

Using our special tool, remove the inner tie rod from the rack

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Thuroughly clean the tie rod. Brake cleaner and a towel works great! Notice how the old tie rod almost looks like new? Install the spacer over the threads of the tie rod.

Bilde

Bilde
Sist redigert av Scotty den 01 jun 2010 16:42, redigert 1 gang totalt.
 #358737  av Scotty
 
Thuroughly clean the threaded portion of the steering rock. Apply thread locker to the tie rod end. (I used medium strength with a breaking point of ~115lbs on a 3/8" fastener.) Reinstall the tie rod end in to the rack and tighten with tool.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Install dust boot. I bought new ones as the old ones were dry and rotting.

Bilde

Bilde

Thread the inner tie rod end back into the outer tie rod and adjust the toe angle. (I applied a small amount of WD40 to the tie rod adjusting threads to help prevent them from rusting stuck in the future.) While making sure the steering wheel stays straight, line the front wheels up with the rear. This gets the alignment close enough for a test drive to better adjust it yourself or to take it to a shop.

Bilde

Bilde

Reinstall the wheel and enjoy your new found steering angle!

Before:

Bilde

After:

Bilde

Sorry about the quality of the last two pics...

Hope that helps guys! Thanks to Wiisass for providing the MKIII community with another awesome mod, and thanks to Kragen for a kick ass tool!
 #358775  av sindrejl
 
rå guide! takk :D
 #358806  av 1JZFreak
 
Kunne ikke fått bedre svar ;) Takk! :)
Bare målet på spacerene igjenn :wink:
 #359342  av 1JZFreak
 
Har ikke funnet ut mål på spaceren? utvendig og innvendig?
Har en på jobb her som ikke har noe å gjøre så hadde passet utmerket til han ;p