TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aw11. Vinter/VÃ¥rprosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #356625  av SuperZite

bose skrev:Ja den pluggen passa rett på, så det ser greit ut.. har bare to ledninger "for mye" i den loomen som går inn i sikringsboksen.

Det skal være dysemotstand til 4AGZE, den skal vistnokk ligge på registersiden av motoren, har en ledig plugg der som stemmer med pluggen jeg har sett på bilder av den respektive dysemotstanden eller "solenoid resistor" som det såfint heter...

Takk for tipsen anngående VSV! Så meg må bare ha en VSV til trykklegulatoren? Bare å få tetta resten av vakumlinjene?
Solenoid resistor ja.. har bare ikke tenkt over at det var dysemotstand. Resten av vakum er å tette igjen. 2 stk, den til vsv bypass og den som går til canister.
 #356727  av bose

Ok takk :)
Er deilig å begynne å se at jeg nærmer meg ferdig nå i hvertfall! Venter bare på siste rest med deler, så burde motoren gå! (i teorien :lol: )
 #357103  av bose

hehe! Den tanken var jo enkel å få ut egentli! skjønner ikke hva folk klager over om at det var veldig vanskelig! :lol:

Nå er det bare å sette seg ned på ræva og vente på resten av delene, fikk lånt meg pedaltråkker igår, så nå er både clutch og bremser lufta :)
 #357576  av bose

Update: nå er det meste klart igrunn, sitter nå bare og venter på deler som egentli skulle vært her for lenge siden. Men må nokk desverre droppe planene mine om å kjøre sørover og få med meg banekjøring i sommer, da jeg ikke rekker å få bilen ferdig..

Men kommer sterkere tilbake til neste år, hvis alt går etter planen!
Da får jeg jo gjort bilen heeelt ferdig, og gjort litt videre oppgraderinger.

Tjukkere stabstag og Quaife tannstang er allerede lagt på lista over ting jeg ikke har råd til denne måneden :lol:

Noen som har erfaring med Quaife tannstang foresten? Ser jo meget lovende ut, 2.5 turn lock-lock
 #358228  av bose

Henta pakke på posten idag, dette skulle vistnokk være no flotte greier sa dem! :lol:
Kabler
Rotor
Lokk
Plugger
Foringer til bakre stabstag
"Bomba de gasolina" :D
og bakre tierods
Alt fra Twos`r `us
:D
deler.jpg
deler.jpg (413.29 kiB) Vist 1354 ganger
 #358817  av bose

4AGE blåtopp vurderes kjøpt!
Mangler følgende:
ALT av VSV`r, nada hjelp å få om jeg kan kan kjøre FPR utenom VSV : gått ut av sortimentet til Toyota
Bakre festebrakett til gearkassa, nada hjelp å få om jeg kan kan bruke SW20 tubo brakett uten for mye mods: gått ut av sortimentet til Toyota
Ventil-ting til veivhusventilasjon: GÃ¥tt ut sortimentet til Toyota
Solenoid resistor som "kanskje er på vei"
IC volt reg:1800,- ny hos Toyota

Leverandør trekke på skuldra når jeg spør
Bilde

4AGZE kan plugges opp i bunn av barentshavet hvis ikke jeg får start på driten snart :evil:
 #358878  av ure

Hei, lurte på åssen det er å bestille deler fra Twos r us. Er det noe toll og avg. som må betales i Norge på varene som bestilles? Og er det dyr frakt? Ellers får jeg bare ønske lykke til med å få igang bilen din :D
 #358882  av bose

Du bestiller og betaler med visa, og betaler utlegg for moms og evnt forenkla tollavgift når du henter pakka på posten.. veldig enkelt :)
 #358884  av ure

Ok takker for svar :D Tenke å bestille litt snacks til mr2en. Ornder seg vel...
 #358890  av ArildM

HÃ¥per det ordner seg for deg! :)
Har møtt på mange motbakker selv, men den dagen motoren fyrte fikk i alle fall jeg tårer i øynene av glede, fy fanden det var en rå opplevelse etter 2 år uten Mr2.

Nyter hver eneste dag nå :!: :mrgreen:
 #358909  av bose

ure skrev:Ok takker for svar :D Tenke å bestille litt snacks
de har desverre ikke så mye snacks der, det må du på din nærmeste dagligvare-foretning evnt kiosk å handle, men de har mye fint til bilen din! :P
 #358950  av predator

bose skrev:
ure skrev:Ok takker for svar :D Tenke å bestille litt snacks
de har desverre ikke så mye snacks der, det må du på din nærmeste dagligvare-foretning evnt kiosk å handle, men de har mye fint til bilen din! :P
Eller kiosk :roll: (Trøtthumor)
 #365452  av bose

Ja lenge siden det har skjedd no her, men det har skjedd ting.. hehe!
DSC_0544.JPG
DSC_0544.JPG (326.64 kiB) Vist 1232 ganger
DSC_0540.JPG
DSC_0540.JPG (383.76 kiB) Vist 1232 ganger
DSC_0554.JPG
DSC_0554.JPG (332.89 kiB) Vist 1232 ganger
Sånn ser det ut i motorrommet mitt nå, ja det ser litt teit ut med luftfilteret der, men tror det vil funke fint..

Har bare et par små issues igjen, men ser ut som jeg får en løsning på det...

Ble også en Lotec Gaugepod, der har jeg oljetemp og A/F måler..
Vedlegg
DSC_0557.JPG
DSC_0557.JPG (238.14 kiB) Vist 1232 ganger
 #365458  av ArildM

Ser bra ut dette :) Ikke nødvendigvis noen dum plassering av luftfilter og intercooler.
Skal du forresten ha noe vifte som trekker luft gjennom IC? Og får luftfilter nok frisk luft der det står nå?