TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er denne til?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #358445  av 1JZFreak

Hei!
Har fortsatt problemet met at bilen hopper litt på trykket å ikke vil mer ved fullt pådrag i høye gir.

Prøve med startgass men finner ingen lekasjer:/ Kobblet ut trykk justeringa, blei litt bedre!
Kjører bare 0.7 bar! Jeg vil si at det er umulig at det er fuel cut? Vil påstå at den grensa er på 1 bar kansje + ?
Det er forresten 1jz gte motor. Orginal, (Eksos, filter, Fmic og greddy trykk justering og hks turbotimer)

Det går en slange fra turbo til den accerator tingen. Ja jeg husker ikke navnet men prøvde å skrive det som jeg husket :) (Den runde dingsen over den bakerste turboen.)

Rett før klokka der er slangen delt å det er satt på en liten rund dings. Hva er dette? Kan den fjernes?
Det har seg slik at jeg klarte og knekke den ene tappen på ene siden på den, der slangen skal på:P

Er dette bare et filter på trykk lufta?
Er den nødvendig? Er det er resistor ring som begrenser turbo trykket kansje?
Noen som vet?

Bilde:
SAM_0516.JPG
SAM_0516.JPG (186.52 kiB) Vist 2267 ganger

Kan jeg bare kobble sånn? (Bare fjernet den runde plastikk klumpen):
SAM_0517.JPG
SAM_0517.JPG (121.48 kiB) Vist 2267 ganger
 #358447  av 1JZFreak

Mulig.. :P vet ikke:/
 #358454  av 1JZFreak

Ingen som hvet hva den plastikk kula er?
Ingen som har en bensins pumpe til låns?

Har større dyser liggende, men viss jeg setter på dem, må jeg vell ha sprut til og styre det?
Kan vel ikke bare sette dem på?
 #358477  av tojo

1JZFreak skrev:Ingen som hvet hva den plastikk kula er?
Ingen som har en bensins pumpe til låns?

Har større dyser liggende, men viss jeg setter på dem, må jeg vell ha sprut til og styre det?
Kan vel ikke bare sette dem på?

Den "plastkula" er enveisventil,er til sekvensiel styringen av turboan.
Å ja det er diagnosemuligheter på denne motoren,for mer info se(ja det er til 2jz men er samme) :
http://mkiv.com/techarticles/engine_cod ... codes.html
 #358481  av 1JZFreak

Ã…ja, Takker igjenn Tojo =) Alltid gode svar^^

Men, den må være der den enveisventilen? Å nå husker jo ikk ejeg hvilken vei den sto, er det det samme?
 #358526  av 1JZFreak

?
 #358529  av TomKald

Har du gått nøye over at det ikke er noen lekasjer? Det må sjekkes nøye!

Kan vær bensinpumpa vist den hakker på pådrag ja, med andre ord, du bør ikke kjøre med bilen...Har en bensinpumpe du kan kjøpe, walbro 255 l/h!

Kan vær turboene som er slitne og, rett før mine røyk hakket den veldig...og når de røyk kom det spon fra bladene inn i sylinder!

Ryker det av bilen på pådrag? Kan vær dumpventilen som lekker og kansje...masse muligheter her!
 #358555  av 1JZFreak

Har ikke dumpventil, bare den orginale resirk.. har sprøytet rundt den også. Nei ikke no røyk.

Hvor mye da for? :p Er det bare å sette på eller må jeg ha sprut i tilliegg for å begrense trykket?
Di pumpene leverer vel mer bensin..
Eller trenger jeg ikke det? (Åpningstiden på dysene er jo den samme?)
Har lite peiling på dette :/ Bare skrudd 200sx før..
 #358709  av 1JZFreak

Hva sjer om jeg kjører uten den enveis ventilen da?
Hvor få tak i ny?
 #359021  av 1JZFreak

Ingen som vet hvilken vei den skal stå altså?
Ene siden er svart å andre lyse grå..
 #359031  av avaasdf

tok du ikke det bildet der før du tok den av da?
 #359038  av FS-Styling.no

Synes jo tydelig jeg ser et bilde der du har den montert... bare å monter likens det da... hehe
 #359059  av 1JZFreak

Nei, jeg bare satt den hallveis på for å vise hvor den skulle være :P Vet ikke hvilken vei.
Ingen som har orginal 1jz di kan se på? ^^

Oppdatering:
Fant utav det. Den svarte enden skal nedover viss andre lurer;) ( Slik som på bildet øverst, hollt den faktisk riktig=) )