TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken type ac-gass?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #357483  av Bauf2k

Hei, må fylle på gass på AC-anlegget mitt,men finner faen ikke ut hvordan gass jeg kan fylle på. er en ST185 cs 93mod.
har aldri vært gass på anlegget pga det er nytt, kjøpte vel nye rør og tanke for 2år siden, men har liksom aldri brydd meg så mye om ac'en :roll: ...før nå.. svinvarmt idag!
 #357502  av ErikG

Skal vel r154 gass om jeg ikke husker feil. ikke lovlig lenger så må bygge om anlegget til r12 gass
 #357505  av Bauf2k

aaah poop.. kom over en tråd her på forume hvor det stod at man kunne bruke en gass som kalles iceon 49 som er r413(?) som skulle erstatte r12. men finner vel ut av det på et vis ;)
 #357653  av celicagt4205nord

ErikG skrev:Skal vel r154 gass om jeg ikke husker feil. ikke lovlig lenger så må bygge om anlegget til r12 gass
neida,hadde samme problemet på min camry V6,fikk beskjed om att annlegget måttes bygges om,men etter en prat med en kjølemaskinist fikk jeg vite att det var laget erstattning for den ulovlige gassen så jeg slapp å bygge om,fyllte på gassen å det funka gull det,bare å hør med noen lokale kjølemontører så får du sikkert hjelp :)
 #359078  av Andy_Celica

ErikG skrev:Skal vel r154 gass om jeg ikke husker feil. ikke lovlig lenger så må bygge om anlegget til r12 gass
Det er omvendt R12 er gammel gass som er ulovlig. R12 må bygges om til r134a. det krever bytte av kjølekompressord og skikkelig rens på alle rør osv. Ikke vært pengene overhode..