TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vann i baksete

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #356027  av celicafrelst

Hei jeg lurer på om noen har vært plaget av å få vann inn i baksete sin celica?
Jeg har en 2001 mod og finner ikke feilen.
Kan det være pakningen på bagasjelokk?
Har tettet med silikon rundt bakrutene;D
 #357864  av lnyn

Problemet ligger nok i pakningen på bagasjelokket, mener på at det er en ganske normal feil med t23.

Du må også huske å ta ut baksetene å få fjernet eventuell fukt.
 #358620  av celica-jorwi

Jeg har akkurat samme problemet i min 2000 modell. Vannet hadde trukket inn i baksetet på høyre side.

Jeg tok ut baksetet og ryggstøttene og fant nesten en vanndam. Så jeg fjernet like greit dekslene på veggen. Etter litt prøving med en vannslange fant jeg ut at vannet kommer inn mellom 2 karosseriplater like over vinduet bake. har enda ikke funnet ut hvor det kommer inn:(

Fikk tørket setet hos Toyota her i Narvik. Måtte ha de inn på ett sånn fyrrom ellers ville de aldri ha tørket.

Neste jeg skal sjekke er om vannet kanskje kommer inn under taklisten utenpå bilen. Under der ligger det en sveisekant så kanskje det er ett lite hull der...
 #359097  av Gjøran

Ta å sjekk i skjøten på tak-platen og ned til bakskjermen/bagasjerommet, ikke langt ifra hengslene.
Men jeg har vært borti dette på jobb, på en celica, der var skjøtelimet (?) sprekt, var ikke lett å finne med det første, så gikk noen timer der gitt.

Kunne virke som om noen har hatt dårlig tid hver gang de skal ha opp bagasjelokket, og har "hjulpet" den opp, sånn at det har blitt større belastning på skjøtene. Og sprekken kan være såvidt synlig, jeg gjorde det skikklig rent, og brukte gjennomsiktig silikon over skjøten, og da var det slutt på vannlekkasjen. Samme problem med at baksete ble vått