TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Transportkostnader Ebay

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #359138  av MR2i

Når man bestiller flere ting fra ebay fra ulike selgere vil transportkostnadene bli mye større enn om man kjøpte alt på et sted.

Finnes det noen form for distribusjonssentral som pakker om i USA?

Feks: Du kjøper 5 gjenstander på ebay. Total fraktkostnad $500 til Norge. Dersom man bodde i USA, er noe fraktfritt og noe ekstremt billig. Si $80 blir kostnaden i USA. Dersom alt ble sendt samlet ville frakten til Norge blitt feks $200.
Altså hadde man da en total kostnad på $280 + evt et lite "ompakkingsgebyr". Men likevel kunne man spart $200.

I tillegg kunne kanskje mange artikler med pris på 300-400 kr kunne bli gjort om til 190,- og kompensert prisen med høyere fraktkostnader. MVA spart.
 #359141  av predator

Er ikke alltid man får sende alle pakkene sammen som en sending selv om man kjøper fra samme selger heller. Det er noe man må spørre om FØR man legger inn ett bud/kjøp.
Hvis du ikke har handlet fra E-Bay tidligere, vil jeg komme med ETT råd. Spør ALLTID om frakt FØR du legger inn bud :roll:
Det er utrolig hva de minste ting kan koste og få sendt til Norge for somme selgere... :lol:
 #359144  av ArildM

Det finnes shippingselskaper som har spesialisert seg på dette, men kostnadene er ofte veldig høye, og absolutt ikke lønnsomt.
Fraktkostnadene må en alltid sjekke på forhånd, og bare bite i seg at disse ofte overstiger varens verdi.

Alt i alt sparer en som regel på det uansett. Fikk tak i dynamo til Mr2n, original nyoverhalt dynamo 130A med 1 års garanti til 450,- +450,- i frakt.
Tilsvarende byttedynamo kostet meg 2600,- i Norge, så uansett havner jeg under halv pris :) Det kan også lønne seg å be selger om å sette på vareverdi på ~30usd. Dette blir strengt tatt i gråsonen rent lovmessig, og taper du varen får du ikke under noen omstendigheter dekket varens verdi siden du har kun satt en verdi på 30usd.

Ebay er en fin plass å handle i fra, handler stort sett alt jeg trenger derifra :)
 #359147  av 2fast4u

MR2i skrev:Når man bestiller flere ting fra ebay fra ulike selgere vil transportkostnadene bli mye større enn om man kjøpte alt på et sted.

Finnes det noen form for distribusjonssentral som pakker om i USA?
Bruker selv http://www.jetcarrier.com og er svært godt fornøyd med deres behandling og fraktpriser.
Finnes flere andre slike også, men Jetcarrier er enkle å gjøre avtale med.

:wink:
 #359150  av Brasse

Har kjøpt ganske tunge høgtalarar frå Ebay og brukte Jetcarrier. Svært ryddig og rimelig. Anbefalast!
 #359152  av predator

Hvordan fungerer jetcarrier?
Har tenkt og lage meg en postboks der, men vet ikke helt hvordan det fungerer. :roll:
 #359163  av 2fast4u

Registrerer deg gratis inn som ny kunde på http://www.jetcarrier.com >ny kunde.
Før inn alle opplysninger og din adresse her i Norge, du bør også føre inn alternativ shippingadresse hvis du vil ha varene levert på dagtid, f.eks når du er på jobb.
Du får da en egen adresse i NJ som kun tilhører deg,
eks, her er min

JetCarrier 1395
Att:Steinar ...........
601 W Linden Av Suite 1395
Linden, NJ 07036

Når du da handler fra forskjellige leverandører og eBay osv, ber du bare avsender sende til din adresse i NJ,
samtidig som du ber om får en kvittering på varen/kjøp, og ett sporingsnummer på pakken.
Når du har mottatt dette logger du inn på din konto hos Jetcarrier og booker enten sjøpakke eller flysending, du må da
laste opp denne kvitteringen du fikk for at Jetcarrier skal få ordnet med fortolling osv.

Jetcarrier sender flyfrakt hver uke, og båtfrakt 2 ganger i mnd, alt du handler og som Jetcarrier får inn før "cut-off" blir samlet og sendt som 1 forsendelse til Norge,
og du sparer både frakt og mye i gebyrer.
Du finner mer opplysninger og priser osv inne på siden deres.

NB!! Hvis du handler på eBay så husk å endre din adresse inne på din eBay-konto slik at det står din adresse i New Jersey der,
er mange eBay-butikker som har lagt inn sperre for kjøpere utenfor USA.

Jetcarrier har også en hjelpefunksjon slik at disse kan faktisk også handle for deg i USA.

:wink:
 #359201  av sindrejl

jetcarrier er genialt da du får opprettet din egen personlige "adresse" i usa.. men fraktprisene deres er helt borti natta ville..