TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• livløs carina e

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #359106  av Leif Gunnar

hei hei. Håpe noen her kan hjelpa meg litt. Jeg skulle ut å kjøre nå i kveld, og når jeg skulle starte bilen var det ingen liv. Altså, det var ingen lys i instrumentpanelet, og ingenting virket. Sjekket strøm, og det var det plenty av. Sikringene er hele og. Når døra er åpen, så er det en svak pipe lyd. Denne slutter kun når jeg har vridd om nøkkelen til ON posisjonen. Men som sagt ingen liv. Fetteren min fikk problemer med airbagsensoren i sin, og måtte bytte den. Noen her som har noen tanker om hva det kan være? Og jeg lurte på om denne sensoren, som ligger i midtkonsollen, er lik på alle carina e?
Håper på svar fort, da jeg hater å være uten bil...

Leif Gunnar
 #359133  av Acidron

Den pipelyden får meg til å tenke at du har glemt å skru av lyset, og da piper det når du åpner døra, har de stått på hele dagen så er det ikke uasnsynlig at du er tom for strøm. Innimellom på Carinaen min så hender det at det irrer mellom polene og polskoene på batteriet og da er det bare å ta litt smergelpapir/sandpapir og pusse litt på polen og inne i polskoen.
 #359145  av Leif Gunnar

mr2storbrua skrev:Prøv å koble ut batteriet, og koble det til igjen, kan være noe må resettes...
Dette er blitt prøvd ut, uten noe forskjell
Acidron skrev:Den pipelyden får meg til å tenke at du har glemt å skru av lyset, og da piper det når du åpner døra, har de stått på hele dagen så er det ikke uasnsynlig at du er tom for strøm. Innimellom på Carinaen min så hender det at det irrer mellom polene og polskoene på batteriet og da er det bare å ta litt smergelpapir/sandpapir og pusse litt på polen og inne i polskoen.
Det er ikke samme lyden. Denne pipelyden jeg snakker om, er en høyfrekvent lyd. Polene er fri for eire, så det er heller ikke problemet.
Det er rett og slett ingen liv i bilen. Å det verste av alt, er at det er helg, så jeg får ikke noe verksted til å se på det heller.....
 #359164  av Reidar solaas

Sjekka alle jordingen til motoren ? :wink:
for broren min hadde samme problemet på sin volvo 940 ei gang da var det heilt heilt dødt i instrumentet og alt og ingen tegn til liv da var det ei jordledning til motoren som hadde brekke :wink:
 #359193  av megetlei

Hadde samme problem med akkurat samme symptomer som du beskriver.
Hos meg var det dårlig forbindelse på den ene batteripolen.
 #359335  av Leif Gunnar

megetlei skrev:Hadde samme problem med akkurat samme symptomer som du beskriver.
Hos meg var det dårlig forbindelse på den ene batteripolen.
stemmer.

Fant ut hva som var problemet. Det var rett og slett ein idiotisk "feil".

Batteriet som står i bilen, er uoriginalt. Dette er 2 cm høyere enn det som skal være, og dermed står kablene i spenn.
Lirket litt på batteriet, så virket det helt fint.

Skal ut på Toyota å hente meg nytt batteri idag før jeg skal på jobb. Tenkte jeg skulle kjøpe på BilTema på lørdag, men får det billigere på Toyota :P
 #359382  av lexusmann

Originaldeler er best... :wink: Hadde et Maxxima 900 tørrbatteri i celican pga anlegget da...det var et knallbra batteri... :D