TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• startproblem, haster

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #346019  av Gt4WRC

min celica gt4 st205 3sgte 3.gen starter ikke nå. Starteren kinner som vanlig, men tenner ikke. har vært lite bensin på den, og helt på kondensfjerner på tanken i tillegg til bensin. I morres starta den, gikk 15 sek og stoppa. Tidligere denne uka har jeg hatt veldig lite "power" når den er kald. Noen som har tips?
Pluggene er 6mnd gamle, har splitfire oppgraderte pluggkabler
 #346190  av MOTORSPORTHUSET

så just akkurat det samme på en.
temp føleren til kaldstartdysa.
sitter vannstussen føresiden. på fremsiden den innerste. ta av stikket og jump den og prøv.

men dette problemer var kun når det var minusgrader.
 #346219  av Gt4WRC

hørtes ut som en løsning som kan funke. Skal prøve dette, takker så mye
 #354677  av Gt4WRC

Fortsatt ikke fått start... kjørte diagnose på bilen og to feilmeldinger kom opp. Den ene var nivå på kjølevann (er fullt) og den andre var lambda.
Kan bilen nekte å starte på grunn av gåen lambdasonde ?
 #358959  av Andy_Celica

Gt4WRC skrev:hørtes ut som en løsning som kan funke. Skal prøve dette, takker så mye
Ingen av de problemene der har noe med start å gjøre..
Lenge siden du har byttet tendeler? rotor og fordeler?

Vet av erfaring at hvis 1 av pluggene ryker så nekter bilen å starte..
 #359004  av Gt4WRC

fikk start på bilen igjen for en stund siden. Problemet var at ecu nekta å la bilen starte. Skulle ikke mer til enn å ta ut sikringa til ecu og sette den inn igjen. Var visst ikke så ille som jeg fryktet :) Byttet også lambda og tennplugger etter jeg fikk start igjen
 #359343  av Andy_Celica

Litt OT..

Men har du gamlebilen min? AJ49903?
 #359351  av Gt4WRC

Jepp, det er gamlebilen din, AJ 49903. Vurderer salg på den etterhvert om du er interessert :) Sikler på Impreza STi for tida
 #359458  av Andy_Celica

Gt4WRC skrev:Jepp, det er gamlebilen din, AJ 49903. Vurderer salg på den etterhvert om du er interessert :) Sikler på Impreza STi for tida
Drar å henter en tilsvarende på fredag jeg :D
 #359631  av Andy_Celica

Gt4WRC skrev:kult :) årsmodell henter du da ?
ER en 94 WRC.

Er av den samme serie, de 2500 produserte.