TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Muligheter for Ã¥ fÃ¥ kjøpt en strøken GT?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #358434  av Kjakan

De to GTene på Mobile.de er jo relativt stygge, og ikke verdt pengene.
Det er ikke så mange til salgs i Danmark som det en gang var, nå er det vel bare en stk. Selv i et U-land som Danmark mtp bil har de forsvunnet. Det lå en GT ute på bilbasen.dk i vinter som sto innendørs i salgslokalene til en Toyota-forhandler. Ekstremt pen og 100% strøken, hadde gått bare 49000km. Men de skulle ha 175000dkr, noe som er en ganske frisk pris. Det kostet den jo i 1985 også.
GT49kkm175k 5.jpeg
GT49kkm175k 5.jpeg (85.06 kiB) Vist 297 ganger
 #359352  av Brasse

Dyr ift. køyrelengde og tilstand.

Bilde

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22744542

Toyota Corolla 1.6 GTI 1988, 314000 km., kr. 35.000, -

Bil selges til noen som har tid til og gjøre denne strøken.Har demontert alt innv. Har funnet rust begge sider støtdempertopper bak..Er noe små jaging på tomgang kan bare være en bagatell. Bil går meget bra..ring for mere info
 #359812  av Kjakan

Kmstand betyr relativt lite, er jo vedlikeholdet underveis som er av betydning. Du kan ikke være bortskjemt med lav kmstand når bilene er over tjue år gamle...Rust derimot, det krever tid og penger...
Personlig foretrekker jeg AE82 GT framfor AE92 GTi da AE82 er mer genuin boyracer, med lavere vekt, mindre ytre mål og mindre utstyr. AE92 synes jeg faktisk har dårligere kvalitet i metallet, og har ikke samme sjarmen.
Den du linker til er nok 15k for dyr i mine øyne.
 #359813  av Brasse

Ja, AE82 er klart fetest.
Har ein "på handa", men tykkjer den er for dyr. 45k og har gått nærmere 170k. 10k ned og det hadde vært heilt ok.