TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøpe supra??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #359397  av ArildM

NSX kan man definitivt enes om. RÃ… bil.
 #359401  av inzane2012

ArildM skrev:NSX kan man definitivt enes om. RÃ… bil.
nåja... den floppa jo den og... syns egentlig NSX'n ser ut som en forvokst mr2 jeg ;)
 #359457  av sindrejl

inzane2012 skrev:
ArildM skrev:NSX kan man definitivt enes om. RÃ… bil.
nåja... den floppa jo den og... syns egentlig NSX'n ser ut som en forvokst mr2 jeg ;)
nsx..? floppa.. hæ?? hva i alle dager legger du i den begrunnelsen? Sånn seriøst, hvis bilen hadde vært rævva, tror du de hadde giddet å produsere den ifra 1991 til 2005 uten å gjøre store endringer i den? Har du i det hele tatt sett og prøvd en nsx? hvor er likheten med mr2?

Bilde

Bilde
 #359462  av ad92

Mr2 og NSX har de samme linjene spørr du meg, men blir litt rart å si at en NSX er en forvokst mr2. Er vell heller en mr2 som er en forminsket NSX..

NSX er jo en råååå bil som har tidløst design spørr du meg.
 #359474  av supratt

Sier ikke mer, men les dette, og dere som ikke vet hvem Gordon Murray er, ja da anbefaler jeg de saklige debattsidene til Dinside.no/motor :wink:
http://japancarblog.com/2009/05/04/gord ... -honda-ns/

Hilsen en som har eid NSX :)
 #359480  av sindrejl

ad92 skrev:Mr2 og NSX har de samme linjene spørr du meg, men blir litt rart å si at en NSX er en forvokst mr2. Er vell heller en mr2 som er en forminsket NSX..

NSX er jo en råååå bil som har tidløst design spørr du meg.
grunnen til at jeg mener de ikke er særlig like er at nsx har et klassisk "kileform" design, hvorav mr2 er en fin bil, men mersom en "klump"design originalt :)

Ellers helt enig, tidløst design, rå bil og nydelig understell
 #359493  av bose

og kanskje den kuleste V6motoren som noen gang har eksistert i bil-industrien..? i hvertfall hva innsugslyd anngår! :D
Sant skal sies, NSX har vært min store drøm i ganske mange år. og hvis jeg noen gang skulle bli så heldig å få råd til en, da blir valget enkelt gitt!
 #359527  av inzane2012

aldri likt NSX jeg... trenger ikke vere en gedigen salgssuksess selv med lang produksjons tid, syns bare ikke den har noe som tiltrekker meg, nei da frister det mye mer med en supra... og vist dere ikke ser likheten på di to bildene der så må dere jo vere blinde :)

og supratt, den sia du kom med sier jo stort sett bare NØYAKTIG det samme som en hver person som har designet og utviklet en bil vil si om SIN bil, så kanskje det hadde vert bedre å like til en som ikke er "inhabil" i saken ;)
 #359533  av bose

Gordon Murray er han som sto bak Mclaren F1, men har ikke hatt no mer med Honda å gjøre enn å eie noen biler. :wink:
 #359534  av inzane2012

bose skrev:Gordon Murray er han som sto bak Mclaren F1, så absolutt en mann burde høre på :wink:
not my point ;) men som alle andre, så seff vil han skryte bilen sin opp i skyene ;)
 #359545  av Stiansen

Skal være helt ærlig jeg, har en Supra og liker den veldig godt. Den er min type bil. Når det er sagt så syns jeg NSX er en sinnsykt tøff bil, vrir hodet av meg hver gang jeg ser en og har vurdert å kjøpe en selv etterhvert. Men det jeg kommer fram til er at det er en helt annen type bil enn Supraen, og da blir det liksom ikke noe mer enn at den er tøff og rå.

Og ja, Supraene er nok overprisa.. Men sånn er det nå en gang. Skal man ha Supra skal man ha Supra, skal man ha NSX skal man ha NSX :)
 #359562  av sindrejl

inzane2012 skrev:
bose skrev:Gordon Murray er han som sto bak Mclaren F1, så absolutt en mann burde høre på :wink:
not my point ;) men som alle andre, så seff vil han skryte bilen sin opp i skyene ;)
så det at mannen som står bak mclaren f1 skryter en HONDA opp skyene betyr ingenting? ignorant :P

Menne du.. siden folk ikke går mann av huse for å kjøpe en LF-A.. er det en flopp da..? Det er jo egentlig det du sier.. du har ikke tenkt på at PRIS kan ha noe med saken å gjøre? Det er en dyr eksotisk bil som lå opp mot millionen ny. Er jo samme som å si at merket lambo er en flopp generelt fordi de ikke selger like mange biler som toyota.
Sist redigert av sindrejl den 08 jun 2010 19:19, redigert 1 gang totalt.
 #359569  av supratt

Murray hadde ingenting med utviklingen av NSX, så hvordan du mener han er inhabil, ja det lurer jeg på? Det som desverre gjennomsyrer ALT for mange debatter om bil er synsing...
Jeg kan ikke sitte og påstå at f.eks en ny M5 er en flopp, eller en bil jeg ikke vil ha kontra en E63AMG, om jeg kun har prøvd Merca.....Bil er da sååå mye mer enn merket på panseret og f.eks hvilke lykter den har. For MIN del så handler det mest om kjørefølelse, noe veldig få biler gir i nok grad i dag. Mx5 er der ett godt eksempel, for som få har skjønt, en sportsbil er ikke mer sportsbil fordi den har 500hk og konkurrenten har 300hk. Sportsbil eller supersportsbil defineres av helheten i kjærra, vektfordelig, understell, respons og kjøreglede :D

Jeg liker Supra veldig godt selv, men den har kjørefølelse som en båt sammenlignet med en NSX.(overdriver to make my point) Prøv litt biler, ei litt forskjellige biler, så kanskje påstandene om div. ting henger litt på greip ? :wink:

Supra er en sportsbil, men NSX er og blir en supersportsbil som bl.a er kåret av verdens biljournalister til en av bilverdens 10 mest betydningsfulle biler.

Men, når det er sagt så liker jeg at mange ikke har prøvd NSX, for da er det vesentlig fler som har hatt det..At det i norge i dag er under 30 NSX,er passer meg perfekt, og det gjør bilen fortsatt eksotisk i norge, noe som desverre ikke er tilfelle med Supra pga . alle RHD bilene som har oversvømt Norge de siste årene.

Dette er min personlige mening, og langt ifra noe fasit, og jeg er glad vi har forskjellig syn på bil, for det hadde vel vært stusselig om vi alle hadde kjørt Golf, Corolla, Passat og Avensis....FYSJ!!!! :wink:
 #359593  av sindrejl

supratt skrev: for det hadde vel vært stusselig om vi alle hadde kjørt Golf, Corolla, Passat og Avensis....FYSJ!!!! :wink:
så så.. må du ikke fornærme alle stakkarene her inne som kjører noe så kjedelig som avensis og passat..... :mrgreen: