TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• demontere blinklys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #356090  av stian ss

hei,trenger litt hjelp med blinklysa på min celica så jeg slipper og øderlegge.
lurer bare på hvordan jeg skal demontere di så jeg får dem ut.det er vel noe klips på glasset? og skruer under glasset
 #356097  av Andrepedersen

Ikke gjør det ifra utsiden, Er litt jobb for å ta det av, men jeg anbefaller følgene. Ta av dekket på den siden du skal ta av blinklyset på, Demonter innerskjermen. også kommer du fint til for å "klemme inn" klipsa som blinklyset er festa med.
André :)
 #359199  av stian ss

vist noen skulle bytte blinklys kan jeg nå bekfrete at man kunn trenger et nøkk i blinklysa så skal di komme ut...så dra ut fra bakerst på selve sidelykta får å få di ut
trenger ikke demontere noe som helst..igrunn så håper jeg ikke du andre har demontert og tatt av hjul for og bytte blinklys hehe..
siden når man tenker over det så skal det vær lett tilgjengelig å bytte lys uten å demontere halve sia haha..tenkte bare å siifra så ingen andre nybegynnere begynner å skru feil ved at dem leste her...Bilde her er baksiden av lykta
 #359244  av Andrepedersen

hehe ;) Sann ser ikke blinklysa mine ut iallefall!!
 #359256  av lexusmann

Andrepedersen skrev:hehe ;) Sann ser ikke blinklysa mine ut iallefall!!
Er sikkert blinklysa i framfangeren du mener...de sitter fast med 1 skrue og så kan de vippes ut av hullet der de står i...er en lippe i bakkant av blinklyset, mener jeg...ta et bilde og legg ut så vi får se hvordan det ser ut...men skal ikke være så vanskelig...
 #359449  av Andrepedersen

Hehe, nei da må jeg av med hjulet og innerskjermen, hehe !! Neida. Skal sjå om jeg får tatt et bilde av et :)
 #359546  av lexusmann

Hvis det er sideblinklys det er snakk om, er det bare å vippe ut blinklyset og ta ut pæra...ikke nødvendig med noen demonteringer... :wink: Bytta til blanke sådanne på celicaen...