TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• girkasse bytte mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #359723  av M4ts

Sikkert vært oppe et par ganger, så ikke skyt(:
Skal få bytta kassa, så lurer jeg på om det er vansklig å få bytta det med å få gjort det hjemme, med bukker og ligge under. Eller må man få den på løftebukker evt ut med motor.
Rimelig fersk med å skru på bilen :P

-Mats
 #359728  av JK86

den motoren må ut... enkelt og greit.. :D
 #359761  av Helland

Trenger ikke å ta ut motor, holder å løsne motor fester for å få motor lengre ned slik at du får ut kassa :)
 #359768  av M4ts

Får prøve som du sier Helland :) om ikke jeg får det til, må jeg se etter noen som kan hjelpe :P
 #359920  av FireWalk

sliter med det samme selv. Om jeg skal gidde å prøve å gjøre det selv eller levere den på verksted... Nå er det blitt så gale at bilen ikke er kjørbar engang. Skrangler og klunker inni der. Står bilen i fri så bykser den plutselig fremover.. :p

Har hørt det er en del pes å ta ned og bytte kasse, spesielt uten løftebukk så er det vanskelig å få sentrert den når den skal på igjen.. var litt derfor jeg vurderte verksted. Noen som har noen erfaringer og kan fortelle litt om hvordan jobben var?
 #359951  av mralp

Jeg byttet selv på mr2n sist, siden jeg har vært ut med motor så mange ganger før gjorde jeg det nå også (selv om det ikke er nødvendig). Veldig enkelt å foreta bytte når man har alt liggende på garasjegolvet! Jeg brukte nøyaktig en lørdag på det (jobbet alene), og da var det ikke noe stress. :wink:
 #359952  av M4ts

jeg har ikke mye hjelpemidler :P bare vanlige ting en kar har i garasjen sin. hadde jeg hat plass og tid, hadde jeg røska ut hele greie.