TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rettigheter ved verksted opphold. Maxpris?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #359996  av FireWalk

predator skrev:Finnes mange billige og bra løftebukker på finn :)
Litt arbeid og montere de, men tar ikke stor plass i en garage en 1 søyle løftebukk.
Skal jeg ha når jeg bygger garage senere.
Satt og kikket litt nå. En slik sakse-løftebukk hadde vært noe å ha i garasjen! :D De er jo flyttbare og. Men koster 28000 pluss moms og frakt. Så blir jo litt kostnad. Men ser de har brukte tradisjonelle løftebukker ned mot 5-8000 kr. Det er jo billig! Men da må man vel ha litt takhøyde, og en garasje hvor man har mulighet til å få dette montert fast.
 #360003  av predator

FireWalk skrev:
Litt arbeid og montere de, men tar ikke stor plass i en garage en 1 søyle løftebukk.
Satt og kikket litt nå. En slik sakse-løftebukk hadde vært noe å ha i garasjen! :D De er jo flyttbare og. Men koster 28000 pluss moms og frakt. Så blir jo litt kostnad. Men ser de har brukte tradisjonelle løftebukker ned mot 5-8000 kr. Det er jo billig! Men da må man vel ha litt takhøyde, og en garasje hvor man har mulighet til å få dette montert fast.
Var brukt jeg tenkte på ja.. Like greit med det som ny. Overhal tetninger osv, så er de jo så gode som ny...
MEN man bør ha fast grunn man kan montere på ja, i form av betong...
Gleder meg til jeg får slik. :mrgreen: Selv om det blir 3-4 år til :roll:
 #360004  av FireWalk

predator skrev:
FireWalk skrev:
Var brukt jeg tenkte på ja.. Like greit med det som ny. Overhal tetninger osv, så er de jo så gode som ny...
MEN man bør ha fast grunn man kan montere på ja, i form av betong...
Gleder meg til jeg får slik. :mrgreen: Selv om det blir 3-4 år til :roll:
Må nok vente til jeg får min egen garasje som jeg EIER selv før jeg kan begynne å borre og skru noe slikt nedi :) Men hadde definitivt vært kjekt å hatt noe slikt. Jeg er sikker på min fremtidige kone (forutsatt at noen klarer å holde ut med meg da) ikke hadde hatt noe imot det siden det da vil tilsi at hun blir kvitt meg store deler av døgnet. :p

Utrolig kjekke de løftebukkene. Er noe dritt å ligge under en bil på ryggen og vri seg i smerte hver gang man må skifte vinkel på en arm f.eks pga det er så trangt.. :mrgreen:
 #360010  av apehest

Mja er rimelig fornøyd med å ha løftebukk på hobbyverkstedet. Skader ikke akkurat ;)
750 spenn var avsindig billig. På jobben ligger vi på 1206. Er sånn omtrent snittet her omkring.
 #360015  av FireWalk

apehest skrev:Mja er rimelig fornøyd med å ha løftebukk på hobbyverkstedet. Skader ikke akkurat ;)
750 spenn var avsindig billig. På jobben ligger vi på 1206. Er sånn omtrent snittet her omkring.
Toyota i Ålesund ligger på 950, og jeg syntes det var dyrt... :\
 #360050  av TrustNo1

Jeg kjøpte ny løftebukk som jeg har i garasjen. Kostet 16000,- Ink mva og var verdt hver eneste krone. Bruker den både for å skru bil, vinterparkerer bilen på den slik at jeg får en ekstra parkeringsplass under, og så funker den veldig bra som høydejustert arbeidsbenk om man legger ei stor plate oppa. :) altså veldig anvennelig.

Tror du må ha minimum 2,90 meter takhøyde for bukken jeg har. Man må borre litt hull i bakken, men om du leier så er det jo fullt mulig å bare fylle hullene med litt betong etter du demonterer. Er ikke fryktelig mye jobb å sette opp en slik bukk, tror vi gjorde det på en litt lang ettermiddag.
 #360222  av FireWalk

Da har jeg fått pris med dem. 5500 kr inkludert moms for bytte av klutsj og girkasse. :D Da tror jeg nesten jeg bare leverer inn bilen fremfor å gjøre det selv.. :D
 #360227  av predator

FireWalk skrev:Da har jeg fått pris med dem. 5500 kr inkludert moms for bytte av klutsj og girkasse. :D Da tror jeg nesten jeg bare leverer inn bilen fremfor å gjøre det selv.. :D
Wow, Det var tjuv pris ja :mrgreen: