TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye ladetrykk pÃ¥ 7mGTE

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #359939  av Stianwang

Hei har drevet å søkt rundt litt her men har igrunnen ikke funnet noe svar..

Vurderer eller har bestemt meg for at jeg SKAL ha en Supra Mk3 :)

Så kommer det store spørsmålet:
Hvor mye kan man justere opp ladetrykket med orginal motor uten at den går magert eller får andre problemer ? Holder insprøytninga med litt opp på trykk ? Har lest det at over 1 bar er liten vits for da holder ikke turboen med lengere..

( skal bygge grom motor i vinter Men greit med litt ekstra futt i sommer )

Mvh Stian
 #359957  av Scotty

Originalt trykk på CT26 er ca 6.8PSI(0,46BAR). Setter du på ettermarkeds innsug, fullt 3" eksos, så er du oppe i ca 9PSI(0,6BAR). Vil ikke anbefale å øke særlig turbotrykk før du har gjort de inngrepene. Fuel cut er på 10PSI(0,7BAR). Bytter du til Lexus AFM og 550 dyser så øker du fuel cut'en. En CT26 er god for opp til 15-16PSI(1.1BAR) Skal du derimot helt opp til grensen til CT26 så må(/burde) du ha innsug, 3" eksos, målere(boost/wideband osv), Walbro 255(m/12V mod), intercooler rør(2.5"), evt intercooler, Lexus AFM og 550 dyser.
 #360042  av Stianwang

Scotty skrev:Originalt trykk på CT26 er ca 6.8PSI(0,46BAR). Setter du på ettermarkeds innsug, fullt 3" eksos, så er du oppe i ca 9PSI(0,6BAR). Vil ikke anbefale å øke særlig turbotrykk før du har gjort de inngrepene. Fuel cut er på 10PSI(0,7BAR). Bytter du til Lexus AFM og 550 dyser så øker du fuel cut'en. En CT26 er god for opp til 15-16PSI(1.1BAR) Skal du derimot helt opp til grensen til CT26 så må(/burde) du ha innsug, 3" eksos, målere(boost/wideband osv), Walbro 255(m/12V mod), intercooler rør(2.5"), evt intercooler, Lexus AFM og 550 dyser.
Da er det kansje like greit å bare holde seg til orginalt trykk før det blir datasprut ? ;)

Hva koster disse delene her ?

Innsug=
Lexus AFM=
550 dyser=

Resten har jeg :D
 #360075  av Stianwang

Scotty skrev:Innsug - Apexi, $120(780kr) nytt/eBay/driftmotion
Lexus AFM - ca $100(650kr) brukt/eBay
Dyser - ca $300(1950kr) brukt/eBay/SupraMania

+ frakt og eventuell moms/toll.
og da klarer man 280hk ca ? Dette må jeg kalle billige hester gitt :)

Tusen takk for kjappe svar ! :D Nå gjenstår det kun å få handlet supraen :D