Nå skal jeg ikke påstå at jeg har funnet opp kruttet. Sikkert noen som har brukt metoden før, men synnes dette var en kurrant måte å måle camber på hjemme i garasjen 
Satt opp ett laserwater forran bilen, slik at strålen gikk langs med bilsiden. Så målte jeg først avstanden til oversiden av felgen

SÃ¥ avstanden til undersiden av felgen.

Da var det bare å trekke det ene tallet fra det andre, og så får man forskjellen. Her var det 12mm. Diameteren på felgen min er 50cm, så da puttet jeg disse tallene inn i denne kalkulatoren og fant ut at cambervinklen min er 1,37 grader. På andre siden var den 1,15
Men så kommer spørsmålet mitt. Er dette så mye at dekkene kommer til å slites på innsiden? Har bestillt nye dekk nå og vil prøve å unngå å slite de ut før tiden. Bør jeg kjøpe slike spesielle bolter så jeg får justert camberen litt?

Satt opp ett laserwater forran bilen, slik at strålen gikk langs med bilsiden. Så målte jeg først avstanden til oversiden av felgen

SÃ¥ avstanden til undersiden av felgen.

Da var det bare å trekke det ene tallet fra det andre, og så får man forskjellen. Her var det 12mm. Diameteren på felgen min er 50cm, så da puttet jeg disse tallene inn i denne kalkulatoren og fant ut at cambervinklen min er 1,37 grader. På andre siden var den 1,15
Men så kommer spørsmålet mitt. Er dette så mye at dekkene kommer til å slites på innsiden? Har bestillt nye dekk nå og vil prøve å unngå å slite de ut før tiden. Bør jeg kjøpe slike spesielle bolter så jeg får justert camberen litt?
Sommer - '93 Mr2 Mk2 2.0 Turbo
Vinter - '00 Audi A4 1.8T Quattro
Vinter - '00 Audi A4 1.8T Quattro