TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• register reima...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #360237  av akselwp

æ har ett problem.. motor'n min (3S-GE) et opp reg.reima.. bytta vannpumpe, løpehjul å strammehjul men ny-reima et sæ å inn i godset på strammehjulet.. nån som har vært borti samme probleme å kanskje har ei løsning??
 #360245  av ke25-toyoglide

Noe er nok skjevt.
er du sikker på at løpehjulet er helt på plass f.eks :?:
Viss alt er på plass, så ville eg ha sammenligna de gamle delene med de nye. kanskje du har fått en feil del.
 #360250  av akselwp

ja alt ska være på plass, å æ sjekka delan før æ satt dem på.. men ska ta av alt dobbelsjekke å bytte kam-drevvan i tillegg..
 #360274  av Helgeland

dette sjedde på min også men da var det vist en stoppskive av et slag sa han som han hadde glemt og ta på igjen..
 #362713  av akselwp

Helgeland skrev:dette sjedde på min også men da var det vist en stoppskive av et slag sa han som han hadde glemt og ta på igjen..
okay.. æ mene virkelig at alt ska være på plass, men ska av med alt igjen å bytte kam-drevvan i tillegg bare førr å være sekker.. vi får se..:)
 #362717  av JK86

dette skjedde med min oxo... er en spacer bak strammehjulet som hadde forsvinni og blitt med reima rundt.. hvis du ser på toppen av reima ved kammene så er det en liten metallpinne som går over reima... ikke noe som ligger i klem der og spiser opp reima eller?
 #362723  av inzane2012

ikke skriv med dialektspråket på forumet, hold deg til nynorsk eller bokmål...
 #362822  av TrustNo1

Dersom du har fått satt skiva som sitter på reimhjulet feil vei så vil du kunne få trøbbel med dette. Det er en kopp som skal ha ett slags kon innover. Står den motsatt vei vil den presse på reima og ete den vekk. Var iallefall slik på min 3s-gte. Regner med det er noe av det samme på din motor.
 #372127  av akselwp

heissan igjen.. beklage at æ ikke har svart i det siste.. fant ut av feilen, å det va den spacer skiva som lå (ikke lå) mellom toppen å strammehjulet, den hadde forsvunne når æ demonterte motoren uten at æ registrerte det desverre, men e oppe å går nu:D bruker såvidt en liten skvett olje å går som en klokke så nu e æ ganske happy:D
 #372439  av JK86

skummelt det der asså.. skjedde me min å
 #372476  av JK86

enig der. boklmål. mulig med litt slæng innimellom men thats it
 #372504  av inzane2012

JK86 skrev:enig der. boklmål. mulig med litt slæng innimellom men thats it
eller nynorsk ;)
 #372545  av akselwp

hehe.. jeg beklager nokk en gang:) sliter litt med å skrive bokmål, men skal virkelig prøve å holde meg til det heretter:)