TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felg..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #360407  av magnesmurf

Felgene til sharif er bare dritt. Har hørt fra flere som har kjøpt felger der at de blir skjeve bare man ser på dem.
Ville nok satset på å kjøpe et annet sted.

Men ja, 5x112 passer på mr2 med slingremuttere. Er det jeg bruker.

Mine felger har inpress på rundt 38. Så ville nok holdt meg mellom 30 og 40 i innpress. I følge vognkort er orginalfelger 40 i innpress. Og går du lenger inn enn det er det stor fare for at det subber eller butter i kaliperne.
 #360469  av Stian AB

Hva er egentlig innpress? Hvis innpresset blir for høyt, gjør det av felgen ikke går over bremsene? Tenkte på 48 i innpress..Har jo spacere bak.
 #360496  av lasse

Lavt innpress= felgen går langt ut i hjulbuen, høyt da går den langt innover, med veldig høyt innpress kan man vel få problemer med at det går borti calipperen, men med originalcalippere er det sjelden noe tema.
Originalt innpress på mk2 er 45, for å få fylt ut hjulbuene bra bør du satse på 8" brei felg foran med 35 i innpress, og 9" felg bak med 35 i innpress, da fyller det perfekt, kan ha lavere også, men da må du valse litt om du ikke kjører på med en sinnsyk dekkstrekk (kjører 8" ET 35 foran og 9" ET30 bak selv, måtte valse endel for å få 245-35-18 dekka til å slutte å subbe)
 #360498  av M4ts

De sparco felgene ligner litt på de jeg har kjøpt :) (Enkei)
 #360525  av SanAndre

Sparco felgen var fin da :D Ikke så altfor ulik de gamle, så det kan bli veldig bra :)
 #360585  av Stian AB

SanAndre skrev:Sparco felgen var fin da :D Ikke så altfor ulik de gamle, så det kan bli veldig bra :)
Det tror jeg også.. :D
 #360586  av Stian AB

Noen i nærheten av Lier som jeg kan låne et mr2 hjul av? Samma om det er et slitt vinterdekk eller noe sånt, så lenge det er 17". Må nemlig flytte bilen fra Drammen til Lier, å det er litt vanskelig på 3 hjul :lol:
 #360587  av ErikG

Har noen avensishjul som er 17 og 5x114,3. Men blir kansje litt mye gummi. Mener de er 215/55-17
 #360588  av Stian AB

ErikG skrev:Har noen avensishjul som er 17 og 5x114,3. Men blir kansje litt mye gummi. Mener de er 215/55-17
Det er 215/40 der nå, men vet ikke om 55 blir for mye..Det er snakk om et bakhjul..Hadde vært supert hvis det passa ihvertfall :D
 #360589  av ErikG

Er på 9x17 et28 så veit ikke om det subber jeg
 #360590  av Stian AB

ErikG skrev:Er på 9x17 et28 så veit ikke om det subber jeg
Høres litt for breit ut..Nå er ikke jeg noen dekk-guru, så veit ikke sikkert.Men tviler på at det vil passe :( Ellers takk :)
 #360608  av magnesmurf

Har vinterfelgene til camryen min. Den skal være omtrent likt. Den er samme boltsirkel og har inpress på 45, men er usikker på om det butter i kaliper eller ikke.
For øvirg 15" med 205-65-15 dekk.
Bare å låne hvis du vil..
 #360646  av Stian AB

magnesmurf skrev:Har vinterfelgene til camryen min. Den skal være omtrent likt. Den er samme boltsirkel og har inpress på 45, men er usikker på om det butter i kaliper eller ikke.
For øvirg 15" med 205-65-15 dekk.
Bare å låne hvis du vil..
45 innpress burde nok gå greit..men 15" blir for smått, butter i bremsene :lol: ellers takk..
 #360714  av magnesmurf

Du har ikke orginale bremser?

Du kan jo prøve på bilopphuggeri. Dem har en del felger liggende.