Hei, jeg har nylig kjøpt meg nytt luftfilter, og bytta ut den gammle boksen med ett åpent ett. Rett etter jeg hadde satt det på, startet det å komme merkelige lyder:p aner ikke om det er fra bremmsene eller om det er pga. luftfilteret ikke sitter ordentlig. fant nemelig luft filtret nede i motoren tidligere idag:P og jeg ville hvertfall selv sagt att det ikke sitter godt nok. Kan det komme noen form for ulyder pga. dette? Lyden jeg hører er en ekstrem, mørk, nesten som om den hoster ut luft eller noe.
Jeg føler at til mindre slagvolum du har på motoren, til høyere filter lyd får du med åpent filter. Hørt en civic med filter? Bråker noe sykt...
Satt på åpent filter på omegaen min, det er en 2 liter. Den fikk også en mørk lyd. Også en merkelig lyd på tomgang.. Men viss filtere ikke sitter orntlig, vil det bli enda varre lyd for da får den enda mer luft..
Hvordan er filtere satt på? Er det bare slangen rett i filtere? eller er det LMM på bilen (slik som måler lufta)? En liten boks med en ledning til.. rett med filteret.