TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bil pÃ¥ prøveskilt via sverige?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #360942  av <RuPerT>

Heisann! Skal hente meg bil i Vadsø, og for å ta korteste rute, så kjører vi via sverige. Spm mitt er da,kan jeg kjøre tilbake igjen med prøveskilt via sverige?
 #360952  av Morkets

Joda, det kan du. Prøveskiltene kan du bruke i hele norden. (Norge, Finland, Sverige og Danmark)
 #360954  av ErikG

Er vel bare metall prøveskilt du kan bruke i hele norden?? Eller tar jeg feil...
 #360957  av Morkets

Jeg hadde vanlige prøveskilt på min bil i helgen. Der står det at de kan brukes i norden.

Legger ved et bilde av vognkortet.
Vedlegg
SDC10070.JPG
SDC10070.JPG (116.49 kiB) Vist 2637 ganger
 #360979  av ArildM

Da har man lært noe nytt i dag også :)
 #361021  av ke25-toyoglide

Skal vel opplyse om det når en henter skiltene :?:
Mener å huske at de spurte meg hvor eg skulle kjøre og skreiv det opp.
God tur :D
 #361025  av sindrejl

ingen problemer det, bare husk å si ifra hvor kjøreruten din går når du kjøper prøveskiltene.. de kommer nok garantert til å stoppe deg i tollen på vei inn og da er det greit å ha alt iorden :)
 #361056  av <RuPerT>

Takker for alle svar :)

MVh Ruben!
 #361091  av <RuPerT>

Nytt spørsmål. Det er da 2 biler jeg skal hente. den ene har lett rådebank og må takes med henger. men er da ca 12 timer kjøring hver vei fra meg og til Vadsø. Vet noen om evt annen transport jeg kan ta nytte av? Vet at hurtigruten går til kirkenes,men det er igjen 5 timer unna vadsø, og det er langt med en bil med rådebank... Bil skal fra Vadsø til Sortland,Nordland...
 #361096  av <RuPerT>

Hurtigruta er visstnok i Vadsø og hver dag. men fant ingen prisliste hvis jeg ikke er med bilen...