TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dashbordlys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #360912  av klukke

kan noen fortelle med kadet tegnet her ((!)) betyr ?

driver og slår seg av og på heletiden.
har ikke brukerhåndboken så e litt vanskelig og vite :S
 #360923  av Helgeland

Hvis lyset er rødt er jeg 99% sikker på at det er varsellys for bremsene.. (kan sjekke dette ut i kløpet av dagen) men har du sett at det er nok bremseveske? tror nok det er det som gjør det..
 #360925  av Johnnyboy

Tror det tegnet betyr at det er noe med bremsesystemet ditt,

Kan tenke meg at det er enten lavt bremseveskenivå eller noen form for varslig at bremseklossene begynner å bli slitte? Vett ikke om mr2 kom med sistenevte?
 #360940  av M4ts

den lyste på meg pga lite bremsevæske (lekasje i calipter)
 #360966  av klukke

takk for svar :)

har ca midt på måleren med bremsevæske ska fylle den helt opp i morgen og se om dt fortsatt lyser, samt sjekke bremseslanger og kalippere :D
 #361343  av stianøverland

min driver å blinker å lyser hele tia. men det er fordi jeg har koblet ut abs systemet =)

fyll litt bremseveske så kommer det nok seg :)
 #361345  av mr2storbrua

stianøverland skrev:min driver å blinker å lyser hele tia. men det er fordi jeg har koblet ut abs systemet =)

fyll litt bremseveske så kommer det nok seg :)
Har du hatt abs på din? Er det ikke -91 da?
 #361371  av klukke

huff, eg takler ikke blinkene lys ! blir helt stresset av det, spesielt røde lys...

ja, var bare og fylle på litt væske, men hvorfor er det to påfyllings ting ?? skjønte ikke helt det der :S
 #361381  av stianøverland

ronny sa iallefall at han hadde koblet av abs. uansett om det var det eller ikke så gjør det meg ingenting, for jeg syntes jeg har mye bedre føling på bremsen når jeg kan gjøre som jeg vil.

er 91 ja
 #361386  av ad92

å ikke ha abs er faktisk en fordel synest jeg :) har verken abs eller servo, føler at jeg har fullt herredømmer over bilen hele tiden. er ett mareritt å kjøre merca til faren i huset, er jo nesten auto pilot :lol:

lampa lyser med meg også, spesielt når jeg kjører i bakker, så må nokk ta meg til å fylle litt bremsevæske jeg og, så jeg slipper å knuse fronten neste gang jeg bruker bremsepedalen...