Skriver det samme her som i prosjekt tråden min, med håp om at noen kan forstå hva som feiler mr2en min
Den bråstoppet for meg for ca fire uker siden, og siden det har det baldret på seg med deler
Fant ut at det var coilen og igniteren som hadde gått, så dette ble skiftet.
Da gikk bilen ujevnt. Fant ut at regreima hadde hoppet over noen hakk, så byttet den og justerte opp tenninga.
Men her starter det mystiske;
Etter at regreima ble byttet gikk bilen helt som den skal på tomgang og over 4500, men mellom der går den skikkelig dårlig og ujevnt/fjusker og skyter
De målte seg frem til at det var feil signal fra fordeler, så fikk kjøpt fordeler av Lasse her på forumet.
Fordeleren ble skiftet, men det hjalp ingenting.
Da gikk turen inn til Lasse igjen for og hente motorstyring.
Motorstyringa ble skiftet, og dette hjalp heller ingen verdens ting
Kjøpte da hele motoren av Lasse, og den skal byttes iløpet av uken
Men jeg lurer sinnsykt fælt på hva som egentlig er problemet med den gamle:/
Det kan legges til at det ryker svart av den, og at hvis du drar gasse ut på sperra så detter den ned igjen og kveler motoren
Den er også sinnsykt vannskelig og få til og starte, men hvis motoren blir dratt et par runder baklengs så starter den direkte
Tenninga ugreier seg helt av seg selv ved gasspådrag

Den bråstoppet for meg for ca fire uker siden, og siden det har det baldret på seg med deler
Fant ut at det var coilen og igniteren som hadde gått, så dette ble skiftet.
Da gikk bilen ujevnt. Fant ut at regreima hadde hoppet over noen hakk, så byttet den og justerte opp tenninga.
Men her starter det mystiske;
Etter at regreima ble byttet gikk bilen helt som den skal på tomgang og over 4500, men mellom der går den skikkelig dårlig og ujevnt/fjusker og skyter
De målte seg frem til at det var feil signal fra fordeler, så fikk kjøpt fordeler av Lasse her på forumet.
Fordeleren ble skiftet, men det hjalp ingenting.
Da gikk turen inn til Lasse igjen for og hente motorstyring.
Motorstyringa ble skiftet, og dette hjalp heller ingen verdens ting
Kjøpte da hele motoren av Lasse, og den skal byttes iløpet av uken
Men jeg lurer sinnsykt fælt på hva som egentlig er problemet med den gamle:/
Det kan legges til at det ryker svart av den, og at hvis du drar gasse ut på sperra så detter den ned igjen og kveler motoren
Den er også sinnsykt vannskelig og få til og starte, men hvis motoren blir dratt et par runder baklengs så starter den direkte

Tenninga ugreier seg helt av seg selv ved gasspådrag
- 1991 MR2 Mk2 (viewtopic.php?f=61&t=36628)