TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 86 Celica 2.0GT ST162 Sort metallic

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #352637  av celica2.0GT

Vurderer å selge min kjære 1986 Celica 2.0 GT grunnet plassmangel og mangel på tid til bilhold... Vil helst selge den som prosjekt, gjerne til en entusiast. :)

Celicaen har vært min trofaste følgesvenn i 10 år nå, og den har vært svært pålitelig og slitesterk - i løpet av de 10 årene har det egentlig vært veldig lite feil. Dette er et ganske pent behandlet eksemplar, som jeg tror vil egne seg som utgangspunkt for et prosjekt.

- Motor: byttet, er i forholdsvis god stand. Den har gått relativt lite, ca. 200.000km, og bruker lite olje. Ingen ulyder eller antydning til trøbbel.
- Girkassen er gått noe mer, men fungerer helt fint.
- Selve bilen har gått litt over 400.000km (mye langkjørt). Det er til tider vanskelig å tro det, for bilen bærer egentlig ikke nevneverdig preg av en så høy kilometerstand. Derimot har den ikke fått tilstrekkelig kosmetisk vedlikehold det siste året, og den begynner å kreve litt på den fronten nå.
- Interiøret er veldig lett modifisert, og ser høvelig pent ut.

De største manglene ligger i karosseriet, det er noe rust. Sommeren 2007 satte jeg derfor på nye forskjermer og fikk sveiset høyre hjulbue bak. I samme slengen ble hele bilen lakkert. Dessverre gjorde "lakkereren" (han kalte seg faktisk det) en meget slett jobb med rustbehandling og lakkering :evil: slik at en god del av rusten har kommet tilbake. Rusten er for det aller meste konsentrert omkring venstre hjulbue bak og kanalene.

I tillegg er det en mindre skade på venstre hjørne framme. Frontskjermen er litt oppskrapt og frontfangeren er løsnet etter at en bil var borti hjørnet framme. Ikke fryktelig synlig, og jeg tror dette kan ordnes slik at det blir OK uten de helt store kostnadene. Plastspoileren framme ble ødelagt i forbindelse med denne skaden. (Det er lite bruktdeler å oppdrive til ST162 i Norge, men i Sverige er det plenty - komplett fanger m/spoiler fås for rundt 1000 svenske kroner. Bildeler er tollfri vare.)

Det er også noen andre mindre mangler. Tar disse på forespørsel, siden jeg skal prøve å få ordnet ihvertfall noen av dem før salg.

Diverse som følger med bilen:
- Delemotor (komplett motor - ikke defekt, ble byttet kun pga. oljeforbruk som følge av ovale sylindre) - toppen på denne ble delvis overhalt like før motoren ble tatt ut av bilen
- Ny gasswire (umontert, wiren som finnes er slitt)
- Nokia bluetooth handsfree, skjult montert
- JVC CD-spiller av nyere modell, leser MP3 osv., og har AUX-inngang i front
- Nye høyttalerpar både framme og bak, skjult montert på bilens originale høyttaler-plasseringer
- Sony X-plod subwoofer
- Hella kurve/tåkelys

Nytt og "nesten nytt":
- Nye Monroe gassdempere bak 2007
- Ny toppdekselpakning 2009
- Ny bakre eksos 2009
- Nye 15" alufelger 2007
- Nye sommerdekk 2009 nesten ubrukt
- Nytt batteri 2010
- Skiftet pærer i instrument-klokkene for noen år siden (2005?), byttet da til rødt lys - meget behagelig, og mye penere enn den originale grønne fargen
- Ã…rsavgift er betalt

Forøvrig er det el.vinduer, el.sidestøtte og korsryggstøtte i førersete (utrolig flott på langtur!) og el.takluke.

Bilen står i Tromsø, og kan vises etter avtale. :) Er du interessert? Ta kontakt med meg!

E-post: paulflakstad krøllalfa gmail dått com
Mobil: 905 94 924