Hei, jeg fikk 2 bassere av broern min, med en hjemme lagd bass kasse som jeg alerede har satt inn. men Skruene begynner å falle ut og kommer luft imellom lagene. Tenkte jeg skulle bygge den om, men burde jeg da "fore" veggene med lyd isolasjon? eller hva det enn heter:D og har også snakka med en kompis, han mener jeg burde ha noen form for luft rom enten under "høytalerene" eller ett eller annet sted;p trodde liksom hele greia var å prøve å gjøre det luft tett jeg?O.o
Toyota Carina skrev:Hei, jeg fikk 2 bassere av broern min, med en hjemme lagd bass kasse som jeg alerede har satt inn. men Skruene begynner å falle ut og kommer luft imellom lagene. Tenkte jeg skulle bygge den om, men burde jeg da "fore" veggene med lyd isolasjon? eller hva det enn heter:D og har også snakka med en kompis, han mener jeg burde ha noen form for luft rom enten under "høytalerene" eller ett eller annet sted;p trodde liksom hele greia var å prøve å gjøre det luft tett jeg?O.oSpørs litt hva basskassen er laget av. Om man bruker MDF trenger man normalt ingen form for lydisolasjon, siden materialet i seg selv er så dødt. Det som er aller viktigst er at det ikke kommer ut noe luft, verken gjennom sprekker eller hull. Hadde jeg vært deg ville jeg bygget en ny kasse fra grunnen av, helst i MDF. Bruk gjerne silikon i skjøter innvendig for å være helt sikker på at det er tett

Når det gjelder "luftrom under høyttalerne", så må jeg helt ærlig si at jeg ikke fatter hva du snakker om