TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vellykket 1000KM for Ã¥ hente bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #361405  av <RuPerT>

Som sagt i en tidligere post,så skulle jeg til Vadsø(1000km unna) å hente meg biler. en stk Corolla ae92 GTI,å en ae92 GTI med 4agze. Annonsen sier at den originale GTI'en er tilnærmet rustfri. Etter uttallige meldinger og telefoner med selger bestemmer jeg meg for å dra å hente disse.

Etter langt om lenge og lengre enn langt, kommer jeg til vadsø. Kun for å finne noe av det værste eksemplaret av en Corolla GTI det går å oppdrive. Taket var skjevt,bilen var spakklet ihop,lakket med 5(!!) lag med lakk,gul,blå,rød,hvit og grønn... Original GTI styling var borret å laget hull til spredere og div. Sto på vinterdekk i tilleg.

Fantastisk tur som endte i 0 bil for min del...
 #361413  av predator

Utrolig kjipern når selgerene ikke er helt ærlig.
Iallefall når man må kjøre halve Norge for og se på den..
Nei, dette var kjedelig ja... :roll:
Man må da være såppas ærlig at man sier hvilken stand bilen er i FØR en evt kjøper tar turen fatt for og se på den, så tydelige feil ser jo en potensiell kjøper uansett.
Før en IDIOT da...
 #361417  av <RuPerT>

Ja hadde alt ordnet med frakt av delebil hit til meg.. Utrulig kjedelig da jeg hadde gledet meg til å få meg en corolla igjen...
 #361636  av castman

uff, utrolig kjedelig dette. Samme gjelder når jeg henter biler, og når dem har lovet at bilene er strøkene..Tydligvis helt annen oppfatning på hva en strøken bil er:P Hva sa selger når du tok opp dette med ham?
 #361640  av celicagt4205nord

en biler bare strøken en gang,det når den triller ut fra samlebåndet,ALLE som sier de har en strøken bil "lyver",det finnes skavanker på alle biler i en eller annen form.en liten ripe er en skavank etter min mening!men det går ann ån si att bilen er i teknisk perfekt stand. :D
 #361675  av <RuPerT>

Selger sa at det skulle jo bare ett strøk lakk til for å få den fin. hehe. Greit han hadde mange biler,men tror sønnen min på snart 2 år ville skjønnt at det IKKE er tilfelle :) huff
 #361705  av Toyota-rav4-2002

Kjedelig sånt :(
Når sellere ikke klarer å vere ærlig om slikt må man jo begynne å lure litt, eller klarer de ikke å bedømme hva som er strøkent eller ikke......
 #361718  av predator

Selger hadde sikkert regna med at når du kjører SÅ langt for og se på den, vil du kjøpe den nesten uansett.
Jeg har også gått på samme tabben tidligere. Da jeg skulle kjøpe meg en Peugot 205 GTI.
Kom på Gardermoen, og ett vrak sto og venta på meg. I annonsen sto det at den var strøken.
Selgeren hadde lagt ut bilder av en annen blir til og med..
Ble hotell på meg, og flytur dagen etter...

Fann en annen GTI da, med MI16 motor. Gikk så ett uvær.
Billigere enn vraket var den også, og "strøken" så det lønner seg og vente , og være ganske så sikker på bilen hvis man skal kjøre / fly langt.

Neste gang jeg skal handle en bil på andre siden av landet, blir jeg og dra på ett forum (her kansje) og spørre om noen som bor i nærheten kan gjøre meg den tjenesten og se på den før meg. Og komme med feilene som er på bilen FØR jeg reiser nedover/ nordover.
Kan lønne seg :roll:
 #361872  av <RuPerT>

Fornøyd nå jeg. Fant en bil jeg har hatt lyst på leenge. Var ikke langt unna heller, og kjøpte den hos en kompis,som er en ordentlig fyr man kan stole på. Trenger lakk, men eller krute god! :) fikk ikke lastet opp bilde,men er da en MR2 MK1! ;)
 #361877  av <RuPerT>

Takk takk :)
 #362070  av <RuPerT>

ikke strøken i lakk, men det er og kun det den trenger. :)
Vedlegg
MR2.JPG
MR2.JPG (326.64 kiB) Vist 2056 ganger
 #362103  av ke25-toyoglide

Var ikkje dumt at den rollaen gikk i vasken når det blei mr2 istedet.
kan eg få spørre hva du måtte gi for den :?:
Ser bra ut, sikkert verdt en lakkering.
Viss du ikkje skal lakkere så legg i litt lakk på de plassene det mangler og gi hele bilen en maskinrubbing, og polering. du kommer ikkje til å kjenne bilen igjen etterpå.