TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp med død mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #361322  av FireWalk

Xlr8 skrev:er vell noen som har en coil og tennings modul som du kan prøve?
Tar ikke lange tiden å demontere dette. Forholdsvis enkelt å komme til. Gjort på 10 min :) så du kan jo høre med noen i området med lik bil. Funker ikke det heller, og du har byttet fordeler og ecu må det jo være noe med ledningsnettet.. da ville jeg forsøkt å måle ledningene som går til trigger signal til ECU fra fordeleren. Er vel 3 VR sensorer inni fordeleren på MR2 Mk2 om jeg ikke husker helt feil. Da er det bare å finne frem tegninger på ledningsdiagrammene og begynne å feilsøke og måle..

Her er et bilde som viser hva de forskjellige pinnene på kontakten er til på diverse modeller:

Bilde
 #361814  av Audun F

BamseBrakar skrev:Er det noen i nærheten av drammen som har en igniter dem veit fungerer?
Min er jo helt ny, men passa jo ikke... Ikke passer den til ledningsnettet mitt heller ser et ut til, så mulig jeg må kjøpe en til der også :roll:

Kanskje greit å skrive ned hvilket delenr du trenger?
 #364848  av BamseBrakar

Da er vel problemet mest sannsynelig funnet og den mulige forbryteren :P er fordeleren.
Har en fordeler til en 93 turbo på handen, men denne har innebygd coil så det jeg lurer på er om vil den fungere på bilen min eller må jeg ha en lik som den jeg har`?
 #366362  av BamseBrakar

Da har jeg bytta fordeler og den starter fortsatt ikke. derfor tror jeg det kan være ecu. har fått et hint om det, men hva er egentlig forskjellen på de? finner de med dl nr 89661-17310 i england for eksempel men ingen med det jeg har som er 89661-17300
 #366373  av 2fast4u

BamseBrakar skrev:Da har jeg bytta fordeler og den starter fortsatt ikke. derfor tror jeg det kan være ecu. har fått et hint om det, men hva er egentlig forskjellen på de? finner de med dl nr 89661-17310 i england for eksempel men ingen med det jeg har som er 89661-17300

Vet ikke hva som er forskjell på 300 og 310 Ecu, men leste noe om dette for en tid tilbake, da ble det beskrevet som at det ikke ble å funke med feil ecu i bilen.

Du kan jo søke opp brukte deler her i Norge, f.eks: 89661-17300 ECU

Eller det beste hadde vel vært at du fikk lånt deg en Ecu for å prøve i din bil.

Hva får deg til å tru at det er Ecu som er feil. ?

:wink:
 #366383  av BamseBrakar

har blitt fortalt det, er jo ikke sikkert men nå har jeg bytta igniter, fordeler, coil, rotor og fordelerlokk, er ikke så mye igjen da,,
 #366420  av 2fast4u

Det var bare det at du skreiv i første post
BamseBrakar skrev:Her om dagen døde min mr2 3sge bare plutselig på motorveien
Er vel ikke ofte at en ECU tar kvelden ved kjøring, som oftest skyldes vel det spenningsfeil, feilkoblinger, gnag i ledningsnett osv.
Men alt er vel mulig i bilverden :)
Er du sikker på at alle andre signaler fra motor er riktig så er vel ECU bytte neste utvei.

:wink: