TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• flemming's border mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #362217  av inzane2012

ja, er godt å få igjen på skatten :) men di forsvinner nok like fort ut igjen nå som det ser ut til at jeg kanskje må ha ny girkasse, samt at jeg tror demperene og fjærene mine har passert pensjonist alderen for lengst...
 #362219  av trd2000gt

inzane2012 skrev:ja, er godt å få igjen på skatten :) men di forsvinner nok like fort ut igjen nå som det ser ut til at jeg kanskje må ha ny girkasse, samt at jeg tror demperene og fjærene mine har passert pensjonist alderen for lengst...
dette hørtes ikke billig ut :o men om du først skal bytte dempere så setter du på coilovers vel? :)
 #362222  av inzane2012

trd2000gt skrev:
inzane2012 skrev:ja, er godt å få igjen på skatten :) men di forsvinner nok like fort ut igjen nå som det ser ut til at jeg kanskje må ha ny girkasse, samt at jeg tror demperene og fjærene mine har passert pensjonist alderen for lengst...
dette hørtes ikke billig ut :o men om du først skal bytte dempere så setter du på coilovers vel? :)
usikker, har vurdert koni med TTE progressive fjærer, evt bilstein yellowbillies med samme fjærer, men di koster en del mer enn koni, så får se hva det blir...
 #362223  av trd2000gt

inzane2012 skrev:
trd2000gt skrev:
usikker, har vurdert koni med TTE progressive fjærer, evt bilstein yellowbillies med samme fjærer, men di koster en del mer enn koni, så får se hva det blir...
veit ikke hva disse koster, men veit det er flere sett med justerbare coilovers der ute til rundt 15k med tüv papirer.
 #362226  av trd2000gt

inzane2012 skrev:mener å ha sett at bilstein ligger på rundt 5k pr stk :(
hvis det er for et komplett sett tviler jeg litt på om det er med tüv papirer :?
 #362228  av inzane2012

trd2000gt skrev:
hvis det er for et komplett sett tviler jeg litt på om det er med tüv papirer :?
er ganske usikker på prisen, men bilstein er jo orginalt på turbomodellen fra 93 om jeg ikke husker helt feil, så tuv papirer tviler jeg på er noe problem med di demperene ;)
 #362232  av trd2000gt

inzane2012 skrev:
trd2000gt skrev:
er ganske usikker på prisen, men bilstein er jo orginalt på turbomodellen fra 93 om jeg ikke husker helt feil, så tuv papirer tviler jeg på er noe problem med di demperene ;)
'
men originaldempere er det jo ikke senk på da ;p
 #362241  av inzane2012

trd2000gt skrev: men originaldempere er det jo ikke senk på da ;p
nei, men kan jo bare sette på senke fjærer fordi vettu :) bilstein har jo ganske bra dempere sies det, og di yellowbillies, eller hvordan det skrives, skal vist passe ganske bra med 30mm senk på 93 modellen min :)
jeg hadde faktisk kjøpt meg coilovers for noen år siden, D2, men til mer jeg såg på di, og leste folk sine erfaringer med di, så valgte jeg å ikke sette di på... så jeg solgte di videre til en kar i voss :)
 #362364  av trd2000gt

inzane2012 skrev: nei, men kan jo bare sette på senke fjærer fordi vettu :) bilstein har jo ganske bra dempere sies det, og di yellowbillies, eller hvordan det skrives, skal vist passe ganske bra med 30mm senk på 93 modellen min :)
jeg hadde faktisk kjøpt meg coilovers for noen år siden, D2, men til mer jeg såg på di, og leste folk sine erfaringer med di, så valgte jeg å ikke sette di på... så jeg solgte di videre til en kar i voss :)
det tenkte jeg ikke på :oops:
senkefjører er jo en god del billigere også :p

er forresten snart ferdig med å pusse og sparkle bilen, så hvis jeg er heldig lakkerer pappa den imorgen (den 7) :)
da gjenstår det bare å få inn stoler igjen, få på nye dekk, så er det bare og eu-godkjenne bilen så får jeg skiltene og bilen er klar til bruk :D
 #362377  av predator

Høres bra ut ja :)
Gleder meg til og se masse bilder av denne :D
 #362478  av trd2000gt

blir vist ikke klar til lakkering til i morgen, men det blir hvertfall gjort i løpet av denne uka eller i førsten av neste.
kitet er ferdig moldet inn og grunnet, så nå gjenstår det bare litt mer pussing i hjørner og kanter, vaske bilen i tynner og så maskering så er den klar!

Har forresten tatt av spoileren igjen og sparklet igjen hullene, skal vise bilen hos biltrangsynet uten spoiler også bare borre opp hullene og montere spoileren etter visningen.
P1011317(2).JPG
P1011317(2).JPG (103.08 kiB) Vist 1130 ganger
 #362482  av inzane2012

veldig bra, sleng ut noen flere bilder av arbeidet og da, alltid spennendes å se fremgangs bilder :)

men hvorfor skal du vise den uten vinga??
 #362485  av trd2000gt

inzane2012 skrev:veldig bra, sleng ut noen flere bilder av arbeidet og da, alltid spennendes å se fremgangs bilder :)

men hvorfor skal du vise den uten vinga??
Har ikke papir på vinga også er ikke bt så ille begeistret for vinger. Så gidder ikke ta sjansen på å måtte vise den to ganger.
P1011325.JPG
P1011325.JPG (115.97 kiB) Vist 1126 ganger
P1011326.JPG
P1011326.JPG (97.97 kiB) Vist 1126 ganger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16