TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• steroider.net

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #362303  av celicat23

My 2 cents...

Det er ikke bruken av steroider som er ett problem, men missbruken. Samme er det med narkotika. Folk i hele norge knasker i seg narkotika hver dag, på resept, uten noe problem. Samme med alkohol: det drikkes uten problem.

Men så har du missbrukerene. De som tar alt for mye testo (og gjerne blander det med narkotika) og blir hissige. Akkurat som de som tar for mye narko og blir psykotiske. Eller de som drikker alt for mye og skal sloss.

Det er ikke stoffet som er problemet, det er brukeren.

Min teori om hvorfor det er så mange som er så negative til steroider, det er missunnelse og frykt. Missunnelse over at de fleste som trener og er store har deilige damer, og får masse oppmerksomhet ute på by'n (noe som er rart siden stort sett alle jenter sier "æsj, bolere"...men glemmer seg tydeligvis når de er ute og spaner etter pikk) Kan skjønne det jeg. Har vært jævelig mange ganger ute med kompiser som er bolere, og aldri - ikke en eneste gang noen sinne - når jeg har gått ut med de så har jeg klart og ordne meg noe fitte. Da er det alltid "hei, har han kompisen din dame?". Til og med jeg blir lei bolere da :lol: Og så er det frykt fordi mange av gutta ser jævelig skumle ut, så folk føler seg truet helt unødvendig.

Men de er ikke noe anderledes de enn de fleste andre: hvis du ikke kødder med meg, hvorfor skal jeg kødde med deg?

Så er det alltid noen som har hatt problemer med en boler eller to, og da er selvfølgelig ALLE bolere duster :roll: "Problemet" er at disse gutta er som alle oss andre. Og som alle oss andre så er det noen av de som er idioter & kranglefanter. Det var de FØR de tok bol, og det er de ETTER de tok bol..

Kanskje vi skal få vann over på resept. Det er jo tross alt dødelig hvis du drikker for mye :shock:
 #362308  av inzane2012

men normale friske folk vil aldri få anabole steroider på resept av legen med mindre mann er jævlig god til å lyge, eller har bestukket legen, eller en medisins grunn...
 #362320  av celicat23

Så du mener staten bør få bestemme alt over oss? Vi er ikke individer som kan tenke selv og bestemme over vårt eget liv?
 #362322  av mr2storbrua

Nå er det jo faktisk sånn her i Norge at det ikke er ulovlig å bruke bol. Det er heller ikke ulovlig å oppbevare til eget bruk. Men det er ikke lov til å selge og heller ikke lov til å importere, så slik sett er det jo "vanskelig" å få tak.

Det som er synd er at vi som skattebetalere må betale for uvettig boling som fører til store sykehusregninger og tapt arbeidskraft. Når det er sagt så er det vel strengt tatt ikke det eneste Norge AS sløser bort pengene på :roll:
 #362332  av sindrejl

inzane2012 skrev:men normale friske folk vil aldri få anabole steroider på resept av legen med mindre mann er jævlig god til å lyge, eller har bestukket legen, eller en medisins grunn...
normale friske folk ville aldri fått marihuana over resept i norge heller, selv om det er et stoff med LANGT mindre bivirkninger enn alkohol..

for å sette ting i perspektiv :)
 #362339  av inzane2012

sindrejl skrev:
inzane2012 skrev:men normale friske folk vil aldri få anabole steroider på resept av legen med mindre mann er jævlig god til å lyge, eller har bestukket legen, eller en medisins grunn...
normale friske folk ville aldri fått marihuana over resept i norge heller, selv om det er et stoff med LANGT mindre bivirkninger enn alkohol..

for å sette ting i perspektiv :)
har ventet på at marihuana skulle bli tatt opp her :) og joda, du sier noe der... men blir litt annerledes å sammenligne doping(steroider og den slags) og narkotiske stoffer (f.eks marihuana)...

marihuana har jo blitt forsket på i maaaange år, og har vist seg å funke veldig bra mot en rekke ting der medsiner har feilet, som f.eks til kreft pasienter som går på cellegift for å dempe smerter og kvalme samt gi økt matlyst...
men på den andre siden av mynten har det og blitt påvist en god del negative sier ved langvarig bruk av marihuana, både fysiske og psykiske "skader"...

men jeg er faktisk mer for å ta seg en joint eller to i helgene istedet for å gå ut å drikke seg snydens... er vel og få plasser i verden foruten om nederland der normale friske folk får "fri" tilgang til marihuana og hasj, nærmeste blir vel i california i USA der det finnes hasj sjapper overalt, men for å kjøpe det så må du ha resept fra legen...
 #362363  av Mr_Storbrua

celicat23 skrev:My 2 cents...

Det er ikke bruken av steroider som er ett problem, men missbruken. Samme er det med narkotika. Folk i hele norge knasker i seg narkotika hver dag, på resept, uten noe problem. Samme med alkohol: det drikkes uten problem.

Men så har du missbrukerene. De som tar alt for mye testo (og gjerne blander det med narkotika) og blir hissige. Akkurat som de som tar for mye narko og blir psykotiske. Eller de som drikker alt for mye og skal sloss.

Det er ikke stoffet som er problemet, det er brukeren.

Min teori om hvorfor det er så mange som er så negative til steroider, det er missunnelse og frykt. Missunnelse over at de fleste som trener og er store har deilige damer, og får masse oppmerksomhet ute på by'n (noe som er rart siden stort sett alle jenter sier "æsj, bolere"...men glemmer seg tydeligvis når de er ute og spaner etter pikk) Kan skjønne det jeg. Har vært jævelig mange ganger ute med kompiser som er bolere, og aldri - ikke en eneste gang noen sinne - når jeg har gått ut med de så har jeg klart og ordne meg noe fitte. Da er det alltid "hei, har han kompisen din dame?". Til og med jeg blir lei bolere da :lol: Og så er det frykt fordi mange av gutta ser jævelig skumle ut, så folk føler seg truet helt unødvendig.

Men de er ikke noe anderledes de enn de fleste andre: hvis du ikke kødder med meg, hvorfor skal jeg kødde med deg?

Så er det alltid noen som har hatt problemer med en boler eller to, og da er selvfølgelig ALLE bolere duster :roll: "Problemet" er at disse gutta er som alle oss andre. Og som alle oss andre så er det noen av de som er idioter & kranglefanter. Det var de FØR de tok bol, og det er de ETTER de tok bol..

Kanskje vi skal få vann over på resept. Det er jo tross alt dødelig hvis du drikker for mye :shock:
+1

Kunne ikke sagt det bedre selv
 #362381  av JK86

flottog se tråden utvikle seg litt. virka som folk hadde en del meninger de satt inne me ja... blei litt off topic men artig og lese.. bra det blir laget en diskusjon rundt bol og doping og narko og media og staten. her er det 999 forskjellige sider og se saker fra og godt er det.. :mrgreen:
 #362438  av sindrejl

inzane2012 skrev: men på den andre siden av mynten har det og blitt påvist en god del negative sier ved langvarig bruk av marihuana, både fysiske og psykiske "skader"...
nja faktisk finnes det ikke 100% klare bevis på at langvarig bruk gir "fysiske" skader.. det kan ta opp mot en måned før kroppen er 100% igjen etterpå, men pot gir visstnok svært lite permanente skader..

men dæven der gikk jeg kraftig off-topic :D
 #362440  av marlboro1310

Har du ei vodkaflaske på innerlomma når du skal inn på Roskilde er beskjeden: Åka åt helvett...
Har du 3 joints derimot: Welcome aboard y`all...

Ingen har noen sinne startet kvalme etter å ha tatt ei fredspipe...
Utrolig mange lager kvalme etter ei flaske vodka..

Sorry for OT.

:wink:
 #362441  av inzane2012

sindrejl skrev:
inzane2012 skrev: men på den andre siden av mynten har det og blitt påvist en god del negative sier ved langvarig bruk av marihuana, både fysiske og psykiske "skader"...
nja faktisk finnes det ikke 100% klare bevis på at langvarig bruk gir "fysiske" skader.. det kan ta opp mot en måned før kroppen er 100% igjen etterpå, men pot gir visstnok svært lite permanente skader..

men dæven der gikk jeg kraftig off-topic :D
nja, THC er ett fettløslig stoff, og hjernen består av mye fett, og bruk av pot o.l vil, med tia skade fettvevet i hjernen, levra, lungene tar skade pga all dritten som er i tobakken...
men problemet hva forskning sier med THC er det samme som det det tidligere ble skrevet her om forskninga på seroider, at forskere kan bli kjøpt og betalt for å komme opp med forskning som sier at begge deler ikke er så skadelig og farlig som en skal ha det til...
marlboro1310 skrev:Har du ei vodkaflaske på innerlomma når du skal inn på Roskilde er beskjeden: Åka åt helvett...
Har du 3 joints derimot: Welcome aboard y`all...

Ingen har noen sinne startet kvalme etter å ha tatt ei fredspipe...
Utrolig mange lager kvalme etter ei flaske vodka..

Sorry for OT.

:wink:
you speak the truth man :) jeg har så og si sluttet å drikke helt, fordi jeg ikke gidder å gå ut bare for å se tullinger som klikker for den minste ting, og fordi det er faen så dyrt, først skal man kjøpe drikka til å ha på vors, ryker vel minst 300kr der, så skal en komme seg til puben eller uteplassen, og bor en ikke rett over, blir det vel fort minst 2-300kr med taxi, så når en er komt frem, ryker det glatt endra flere hundrelapper, og til slutt er det taxien hjem... blir billigere å kjøpe noen gram med pot til ca 100-150 pr. gram da ;)
 #362444  av JK86

det virker som en del her inne intresserer seg mer for pott en alkohol og det er jo greit det alle velger fritt. selv om pott er ulovlig da. og godt er det.. tenk om staten hadde gjort det lovlig. da hadde det nok blitt lagt på rimelig høye avgifter og skatter på det så er du fort oppi 4-500kr grammet.. men men. ser saken dere legger frem. pott ER MINDRE skadelig en alkohol. sånn er det bare. folk kan si hva dem vil men sånn er det... man ødelegger fettlaget rundt hjernen men det tar såååå mange år før denne skaden kommer til syne at du er gammel og senil innen den tid uansett og hva har vel da en fettskade og si.(fettskaden gir deg dårligere hukommelse). derimot alkohol som er det dessidert farligste stoffet som finnes(hmmm egen mening) er greit fordi staten kan tjene på det. men alkohol skader myyye mer enn pot. alkohol skader jo både magesekk og lever og nyre og hjerne og som regel når folk blir fulle skader de seg enda mer eller andre.. de sloss.. eller de tryner utpå jernbanen eller andre dumme steder og blir kjørt på eller andre dustete ting.. har dere noen gang lest noe som helst sted om røykere som tar en blås og går ut og sloss eller løper sjanglende rundt og tryner... trukke det nei... eneste aber med røyk er at man blir blodsprengt i øya. hvilket lett kan løses me solbriller eller vanlige øyedråper... LETT... sånn da var det sagt,, hehe :| :mrgreen: :mrgreen: slenge på en liten til da :mrgreen: SÅNN
 #362446  av inzane2012

nja, tar ikke så mange år før skadene i hjernen viser seg med pot, men det har mye å si hvor mye du røyker, en joint eller to i helgene tar det nok ganske mange år før du vil merke noe som helst, røyker du 3-4 gram for dagen, så er saken noe helt annen... alkohol blir brutt ned ganske raskt i koppen, og blir skilt ut av urinen, mens THC tar mye lenger tid for kroppen og kvitte seg med, og røyker du hver dag, vil du ALDRI bli kvitt stoffet, men samler seg opp i fettvevet i hele kroppen...
 #362447  av JK86

dersom du røyker hver dag er du jo ganske fucked da. men det er nok værre og drikke hver dag trur jeg... hvis man røyker moderate mengder hver dag vil det ta 40 dager før det er vanskelig og spore på urinprøve. men stoffet vil jo ligge i kroppen mye lenger forde. men faren her er at selv om alkohol skilles ut av kroppen raskere gjør det mer fare på kortere tid. en annen fare er nedsatt vurderingsevne.. aldri hørt om noen som har røyka seg ihjel men flere som drikker seg ihjel.. det skjer jo hele tia.. stoffet thc er nok kanskje farlig men om man ser samlet på alle skader og risikoer så syns jeg alkohol er værst
 #362450  av inzane2012

joda, du har helt rett, og har ikke motsagt deg på følgene av pot vs alkoho (måtte endre den der, det jeg skreiv først kunne lett missforståest)

MEN jeg prøver å få frem ett poeng med at en ikke må tro at røyking av pot ikke er så farlig, og at du bare kan røyke i vei fordi skadene som følger av fyring tar maaaange år før du vil se noe til...