TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljelampe lyser og har en kabel til overs i motorrommet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #362465  av samejon

Når jeg starter bilen så går det rundt 1 min så begynner denne lampa nedenfor å lyse. Det er vel for nivået på olja? Også har jeg en kabel som henger og slenger baki motorrommet, er dette den kanskje? Hvor skal den eventuelt kobles inn? Finner ikke noe logisk sted. Bilde er altså av høyre side på motoren.
Vedlegg
IMAGE_144.jpg
IMAGE_144.jpg (217.7 kiB) Vist 457 ganger
IMAGE_145.jpg
IMAGE_145.jpg (132.46 kiB) Vist 457 ganger
 #362467  av mr2storbrua

Dette er varsellys for lite olje. Går utifra at du har sjekket oljen og at den er på det nivået den skal være? Er ikke uvanlig at denne sensoren tar kvelden tror jeg, hvis jeg husker riktig utifra det jeg har lest så er sensoren i bunnpanna. Har ikke 3S-GE, så har ikke sett selv og kan ikke sjekke heller.
 #362470  av samejon

har sjekket olja ja, og der er det som det skal :)
Motoren er akkurat den samme som alltid har stått i. Har ikke sjekket etter noen sensor i bunnpanna enda. Hengte meg nok desverre litt for mye opp i denne kabelen. Denne kabelen som henger slik har gjort det siden jeg kjøpte bilen. Men har ikke kjørt bilen noe da jeg ikke har førerkort.
 #362483  av lasse

Den løse ledningen var løs på min også, er nok ikke den som tuller.
Som sagt har du en føler i bunnpanna, er på høyre siden den også, ser den om du får bilen opp i bukk eller jekker opp og legger deg under.
Jeg TROR det bare er å kortslutte ledningen som går inn på føleren for at lampa skal slutte å lyse, men vær påpasselig med å sjekke oljenivået da, enkelte 3s-ge DRIKKER olje...
 #362548  av Helgeland

Den pluggen henger slik på min også.. Vil tro det er oljenivå senoren din som er gåen.. Denne er svin dyr hos toyota.. så hvis du velger og ikke kjøpe ny er det som lasse sa at du kortslutter ledningene som går til den oljenivå sensoren.

evt. så kan det vel også være skadde ledninger før den nivå sensoren. brudd etc.
 #362554  av samejon

Da sier jeg tusen takk for svar :) Får håpe jeg kommer meg på verkstedet snart igjen, så får jeg prøve å kortslutte den. Muligens mekonomen er litt billigere på den føleren. Skal bytte toppdekselpakning, skruene på toppdekselet, pluggledninger, plugger, rotor og fordelerlokk. Så er vel greit å sjekke både mekonomen og toyota. Ikke alltid mekonomen er billigst...