TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny pakke i posten. Litt skuffet... :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #362851  av FireWalk

Bestilte for en liten evighet siden nytt skinn til setene mine fra leatherseats.com. Har hørt mye bra om dem og vet kvaliteten der er blant den beste på markedet. Bestilte Custom seter. Der jeg skulle ha rødt i midten og svart på sidene. Det røde skulle dekke sitteområdet og halvveis opp på ryggen. Det tok dem ca 10 dager å få custom laget setene til meg, og så tok det ca en uke til før det var fremme i Norge. Den tallentløse tollen på gardermoen sørget iumidlertid for at den ble liggende nærmere 2 uker der nede før jeg omsider fikk brev om at def måtte ha dokumentasjon på pakkens verdi... enda dette klart og tydelig stod på esken med følgebrev...... sendte dette inn, og en uke senere ble det sendt hit.... altså totalt sett en liten EVIGHET. Noe Tollen må skyldes for og ikke leatherseats, for all del.

Uansett, når jeg fikk pakken så ser jeg at jeg har fått feil farge... har fått en mye lysere rødfarge enn det jeg bestilte, og siden jeg nå skal skifte farge på bilen til blodrød så må jeg ha så mørk farge som mulig her.

Da har jeg altså fått feil farge, samt at jeg fikk two tone body istedetfor two tone combo.. Altså hele veien opp på ryggen med rødt (insert collor) istedetfor halvveis opp. :\

Sendte en mail til leathersats for å høre hva vi skal gjøre med dette. Håper jeg får svar iløpet av uken som kommer. Kjipt, hadde virkelig håpet å få på plass setene nå. Lakkereren min er klar når som helst til å slenge på litt lakk, så jeg kunne jo hatt bilen 100% ferdig innen 1-2 uker... men nå ser det ut til at jeg ikke får den ferdig før til høsten dersom det skal ta like lang tid å få sendt dette inn igjen og tilbake.

Og jeg vet av erfaring at tollen er håpløs når det gjelder å få noe tilsendt på garranti. Da skal de ha dokumentasjon på ALT og gjør det ganske vanskelig for deg. De tror vel folk forsøker å svindle til seg produkter uten å betale moms ved å skrive at det er warranty return, og det er det sikkert en del som gjør også. Men desto kjipere for de som faktisk har sendt noe tilbake og skal få nytt på garrantien.

Dette skjedde jo med turboen min. Jeg måtte sende den inn pga en defekt og fikk en ny på garrantien (gt3071R). Da tok det en måneds tid før jeg fikk den ut av tollen...

Får bare håpe dette ordner seg :)

Legger ved noen bilder av skinnet jeg fikk tilsendt. Kvaliteten ser meget bra ut forøvrig, men det hjelper jo ikke når fargen ikke er helt riktig..

[EDIT]

Ser ut til at jeg har fått riktig farge likevel, men at det er bildene som lyver litt. Uansett, så matcher det jo ikke det jeg har. Men jeg snakket med dem og jeg skulle få sende det i retur så får jeg nye som matcher bilen min istedet. Meget fornøyd med servicen! :)
Vedlegg
Dette er hva jeg bestilte:
Dette er hva jeg bestilte:
MR2_leather_kit02.jpg (45.38 kiB) Vist 2534 ganger
Dette er hva jeg fikk. Ser bra ut for all del, men ikke helt riktig farge desverre, samt jeg fikk two tone body istedet for two tone combo som jeg hadde bestilt.
Dette er hva jeg fikk. Ser bra ut for all del, men ikke helt riktig farge desverre, samt jeg fikk two tone body istedet for two tone combo som jeg hadde bestilt.
Bilde1057.jpg (253.04 kiB) Vist 2534 ganger
pustende lær. :)
pustende lær. :)
leather2.jpg (260.98 kiB) Vist 2534 ganger
Sist redigert av FireWalk den 15 jul 2010 22:51, redigert 1 gang totalt.
 #362860  av predator

Kjedelig at du fikk feil farge da..Var jo ganske så stor forskjell også...
Tollen i norge er jo bare svada da... Skulle tru alle var henta fra Kristiansund kommune... Trege som ei skillpadde--
 #362914  av FireWalk

inzane2012 skrev:ta å godsnakk litt med en som jobba der og få han til å sende den som privatpost som en gave :)
hjelper ikke det. Man må fremdeles momse om det er over 200 kr. Husker det var på nyhetene for litt siden. Folk i USA som hadde sendt julegaver til familien sin hjemme i Norge. De hadde sendt alle gavene i samme eske. Og dermed måtte familien momse for dette (etter at alle papirer og kviteringer på alt som var oppi der var oppdrevet og lenge etter at jula var overr). Tingen da var at om de hadde sendt alle pakkene hver for seg så hadde de kommet frem i tide og de hadde sluppet å momse for dem, pga de var under 200 kr hver enkelt gave.

Går spent og venter på svar nå. Var jo ikke såå ille det jeg hadde fått da men er greit å få det man faktisk skal ha. :)
 #362929  av ad92

For guds skyld ta å fiks bilen din å få den ut på veien noda, bare ikke lakk den så alt for lik min nåda, da tror jeg at til å med jeg ikke klarer å se forskjell lenger :lol: :D

Merker når bilen din ikke er kjørbar, da er det plutselig mye mindre telefoner om jeg er ute å kjører :lol:
 #362931  av FireWalk

ad92 skrev:For guds skyld ta å fiks bilen din å få den ut på veien noda, bare ikke lakk den så alt for lik min nåda, da tror jeg at til å med jeg ikke klarer å se forskjell lenger :lol: :D

Merker når bilen din ikke er kjørbar, da er det plutselig mye mindre telefoner om jeg er ute å kjører :lol:
Hehe.. Bilen går den nå! :D Har byttet girkasse. Jeg har til og med byttet foringer på overføringen. :p Var ute og kjørte litt i går Faktisk.. :) Blir vel en kjøretur i morgen om det er fint vær. Men I motsetning til deg så er jeg som regel kun ute og lufter den når det er sol og finevær. Ser deg ofte når jeg er ute og kjører opelen, men aldri når jeg kjører MR2en.. :p
 #362940  av magnesmurf

Før jeg bestilte nye trekk til setene mine snakket jeg en del med både folka på leatherseats og karen på lsc interiors i england.
Fant fort ut at gutta på leatherseats hadde lite peiling på fargematching og at det generrelt var mye surr i det firmaet. De skulle blandt annet sende meg noen fargeprøver som de ikke klarte å oppdrive på flere måneder...

Hos Lsc er servicen en helt annen. Han er meget dyktig, og gir det nøyaktig det du skal ha. Og skulle han tabbe seg ut tar han tilbake alt sammen og lager nytt, uten ekstra kostnad.
Anbefaler deg å ta kontakt med Lsc interiors hvis du ikke er fornøyd med de trekkene du fikk. Du får garantert bedre hjelp hos Lsc enn du fikk hos leatherseats. Dessuten sender Lsc med fraktfirma, så du har varene etter noen dager :wink:
Har sett setene til en som bestilte med rød midtdel. Her er bilde av de:
Vedlegg
mr2 seter røde.JPG
mr2 seter røde.JPG (52.26 kiB) Vist 2454 ganger
 #362948  av lexusmann

Åh, sånne seter hadde vært kult å hatt i corollaen, hehe...de var utrolig flotte.... :wink:
 #362949  av FireWalk

Kan nesten ikke bestille hos en annen plass nå. Har jo brukt nesten 9000 kr nå på de setene. Om jeg bare driter i det og bestiller en ny plass så er det jo 9000 ut vinduet. Det blir litt råflott. Blir nok å sende de tilbake og forsøke å få tilsendt nytt.
Kvaliteten var det forøvrig ingenting å utsette på, så veldig solid og bra ut! Men dog feil farge. Lett å være etterpåklok. De i england var jeg faktisk ikke klar over engang.
Tenkte ikke over det, handler som regel fra USA siden den norske kronen er sterkere mot Dollar en Pund.
 #362973  av magnesmurf

9000kr for setetrekkene? Du hadde spart penger på å kjøpe de fra england hos Lsc.. Mener mine kom på ca 6000kr inkl frakt og toll.
 #363005  av FireWalk

magnesmurf skrev:9000kr for setetrekkene? Du hadde spart penger på å kjøpe de fra england hos Lsc.. Mener mine kom på ca 6000kr inkl frakt og toll.
Damn! Og jeg som følte meg litt snurt fra før her..

Bare en ting å gjøre. Får ta meg en tur på polet..
 #363017  av predator

FireWalk skrev:
magnesmurf skrev:9000kr for setetrekkene? Du hadde spart penger på å kjøpe de fra england hos Lsc.. Mener mine kom på ca 6000kr inkl frakt og toll.

MÃ¥ begrens inntaket denne gangen da :lol:
 #363065  av ad92

:lol: ja sist jeg møtte på deg firewalk klarte du å si ts-ogn etter 4 forsøk :D

men fra spøk til revovler, lsc er veldig greie å ha med å gjør, har ikke bestilt noe enda pga en bot men han var veldig hyggelig å svarte etter max 1 dag :D i motsetning til revision6 folka som jeg skulle betstille ny hovedlykter fra som ikke har svart enda, lurer på om de har lagt ned uten at jeg har fått det med meg :lol:
 #363066  av FireWalk

Hva er dette for slags sammensvergelse? Jeg overdriver da aldri!! :mrgreen:
Har sendt dem en forespørsel bare for å høre. Men satser på at jeg får ordnet opp med leatherseats uten kostnader. Det hadde jo klart vært det beste. Har allerede brukt litt for mye penger på bilen nå i forhold til hva jeg hadde planlagt i sommer. ca 13000 kr på ny girkasse + montering, olje, sjekk av klutsj osv, nesten 9000 på seter, ca 15.000 kr på div understell deler (bærekuler, styreledd, dempere, fjærer, stabstag, foringer, tårnlager, nye plast-detaljer til interiør, nye motorfester, håndbrems vaiere, ny giroverføring, master cylinder og slave cylinder til klutsj+++.. pengene regelrett renner ut.. Må prøve å være LITT restriktiv. Er det en mulighet for at jeg kan få byttet dem og få det riktig så må jeg bare være litt tålmodig og vente å se om det lar seg gjøre. :)