TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4AGZE injectors/dyser

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #363042  av MR2i
 
Det finnes mange deler som man kan bytte mellom modeller. Bremser fra Celica til MR2 osv.
Finnes det tilsvarende når det gjelder dyser til innsprøytning?

365cc dysene som er original på 4AGZE er ikke nok til å dra 300 hk. Noen som vet om originaldyser som kan passe fra turboladede versjoner av Toyta feks?
 #363076  av donk2k
 
Du skal vel bruke data-sprut så da er det egentlig stort sett fritt valg av dyser.

Men er noen ting du må passe på.

At dysene fysisk passer i topp og fuel-rail. (topfeed/sidefeed)
At de har rett motstand mtp datasprut (høy ohm/lav ohm)
At tilkoblingsklipsa passer med ledningsnettet eller at du skaffer tilkoblingsklips som du lodder inn i nettet.

Vil også anbefale deg å kjøpe store nok når du først skal kjøpe. Så slipper du å være redd for å gå tom for bensin.

Jeg veit ikke åssen kveliteten er på disse men størrelsemessig skulle de være fine.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4-Toyota ... ccessories
 #363078  av apehest
 
Mullemek her på forumet hadde vel masse problemer med Venom dyser, og endte opp med å bytte.
 #363153  av MR2i
 
Takk for feedback.

Tror kanskje jeg skal holde meg unna Venom da. Har fått tilbud på disse: http://www.rceng.com/Peak-Hold-Injector ... P17C5.aspx
550cc. Men etter kalkulator for å regne HK vs dyser, så holder ikke de. Må ha minst 639 cc/min.

Jeg får lete litt rundt..