TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny her ... :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #36326  av mk2mannen

Heisveis! Er ny her på forumet og jeg er en stolt eier av en 83 modell celicasupra. Lurer bare på om det er flere her som eier denne gamle men sjeldne utgaven av supra? Føler meg helt ensom og forlatt jeg ;) Er så mange MKIII, MKIV eiere her men ikke MKII ...(?)

Så trenger jeg litt hjelp også da. Typisk. Jeg har strippet bilen min helt ned. (Tatt ut motor interiør, etc) og planlegger en aldri så liten oppgradering av den. Har kjøpt en MKIII turbomotor m/tilbehør som skal i den med tid og stunder, men jeg må fjerne en del rust på den og lakkere den før jeg gjør det. Noe som bringer meg til spørsmålet - er det tilfeldigvis noen som vet hvor/hvem jeg kan kjøpe deler til denne fine bilen min? Trenger spes. bakskjermer/hjulbuer bak da de er litt gåene.

mvh Helge
PS-- Bilder av vinterprosjektet mitt kan sees her:
http://www.helges.net/modules/myalbum/viewcat.php?cid=9
 #36334  av @lpher

First of all...velkommen til forumet...artig med enda en fellow supra owner :-)
mk2mannen skrev: Heisveis! Er ny her på forumet og jeg er en stolt eier av en 83 modell celicasupra. Lurer bare på om det er flere her som eier denne gamle men sjeldne utgaven av supra? Føler meg helt ensom og forlatt jeg ;) Er så mange MKIII, MKIV eiere her men ikke MKII ...(?)
Stemmer nok det ja....mkII er nok dessverre litt underrepresentert pr. dags dato....men det må da bli en endring på det etterhvert? :-)
mk2mannen skrev:
Så trenger jeg litt hjelp også da. Typisk. Jeg har strippet bilen min helt ned. (Tatt ut motor interiør, etc) og planlegger en aldri så liten oppgradering av den. Har kjøpt en MKIII turbomotor m/tilbehør som skal i den med tid og stunder, men jeg må fjerne en del rust på den og lakkere den før jeg gjør det. Noe som bringer meg til spørsmålet - er det tilfeldigvis noen som vet hvor/hvem jeg kan kjøpe deler til denne fine bilen min? Trenger spes. bakskjermer/hjulbuer bak da de er litt gåene.

mvh Helge
PS-- Bilder av vinterprosjektet mitt kan sees her:
http://www.helges.net/modules/myalbum/viewcat.php?cid=9
Mannen du må snakke med kaller seg supraturbo (Frank) her inne på forumet...han har allerede gjennomført omtrent akkurat det du tenker å gjøre med din....minus turboen skulle jeg tro :-)

Han dukker vel opp ganske så snart skulle jeg tro :-) ...når han finner ut at det er dukket opp enda en mkII på forumet :D

@lpher

PS! SÃ¥ bra ut bilen din ja... :-)

#36338  av sindrejl

heisann og velkommen hit :) Vil bare si du har en nydelig bil :)
 #36350  av chris

@lpher skrev: Mannen du må snakke med kaller seg supraturbo (Frank) her inne på forumet...han har allerede gjennomført omtrent akkurat det du tenker å gjøre med din....minus turboen skulle jeg tro :-)
First of all, han kaller seg supratt her på forumet ;)

mk2mannen: velkommen hit. gøy at det dukker opp flere med mk2 supra. er liksom ikke altfor mange av dem ;)

#36357  av 240 z

HEI , jeg har en mk2 også. det går noen her i bergen .gar du brukt for deler,så står det en 85 mod. til salgs ufortollet i stavanger.
tlf.909 40 103.bilen skal selges ca 7000.-.med breddere.

#36507  av mk2mannen

Gøy med positiv respons dere! Takker for velkomsten ;)

@lpher: Takk for tipset, skal ta kontakt med Frank. Blir gøy å høre hva slags erfaringer han har gjort seg med dette prosjektet. Det kan bli veldig inspirerende og verdifullt! Men jeg er ikke sikker på om han har gjort en motorswap fra 5/6M-GE til 7M-GE da det står i profilen hans at han har borret motoren fra 2.8l til 3.0l? Har uansett sendt en melding til ham, blir interessangt å se hva han svarer ... :)

sindrejl: Jeg vet det! Jeg forguder den bilen... hehe.

chris: Takk for det! Jeg vet det desverre ikke er så mange av oss her i Norge. Jeg håper jeg kommer i kontakt med noen gjennom her. Har frekventert endel på celicasupra forumet i USA, men det er jo over atlanteren. Litt langt unna kan en si.

240 z: Interessangt! Takk for tipset. Han skal jeg ringe til. Jeg har nettopp skrortet en MKII faktisk (etter å ha strippet den for ganske mange deler) men karosset var ganske rustent, og jeg trenger jo nye skjermer. Jeg skal høre med ham vilken stand den er i.... kanskje jeg kjøper den.

#36576  av @lpher

mk2mannen skrev: Takk for tipset, skal ta kontakt med Frank. Blir gøy å høre hva slags erfaringer han har gjort seg med dette prosjektet. Det kan bli veldig inspirerende og verdifullt! Men jeg er ikke sikker på om han har gjort en motorswap fra 5/6M-GE til 7M-GE da det står i profilen hans at han har borret motoren fra 2.8l til 3.0l? Har uansett sendt en melding til ham, blir interessangt å se hva han svarer ... :)
Ble litt usikker her nå ja :-) ...mente han hadde swappa en 7M-GE i sin mkII...MEN jeg er ikke 100% sikker :-)

@lpher

#36584  av MR2turbo

Velkommen hit :D
Morro med oppussingsprosjekt ;)
Den bilen kan jo bli skikkelig fin da, og rimelig hårete vil jeg tro med mkIII motoren..
240 z skrev:HEI , jeg har en mk2 også. det går noen her i bergen .gar du brukt for deler,så står det en 85 mod. til salgs ufortollet i stavanger.
tlf.909 40 103.bilen skal selges ca 7000.-.med breddere.
mk2mannen, Jeg jobber med han som hadde den supraen, og han har solgt den nå, men han har god peil på bilene og vil sikkert slå av en supra-prat om du ringer han.. ;) Han heter Terje..

#36641  av Kjelliken

:D Velkommen i klubben her. må si jeg liker prosjekter har hatt noen kan en si..

Fete de derre supraene de liker jeg godt alle sammen av de. Og du skal ikke føle deg alaine men spesiell :D

Håper du kommer ut med bilder etterhvert som prosjektet er godt igang. og gleder meg til å se det ferdige resultatet.

#36705  av mk2mannen

@lpher: Jepp, motoren var borra opp til 3 liter. Men han har en sinnsyk kul mk2 da. Spesiell!

MR2turbo: Takk for det! Gøy og gøy.... jeg gleder meg til sluttresultatet jeg. Det er det som holder meg gående! ;) Det var mer som måtte gjøres på den bilen en det jeg hadde trodd i utgangspunktet. Den største utfordringen jeg får er når jeg er ferdig med prosjektet og skal få den godkjent hos biltilsynet tror jeg. Det gruer jeg meg mest til. Men vi skal klare det også på en eller annen måte. Hvis ikke flytter jeg til sverige!

Han Terje hadde solgt bilen ja, det fant jeg også ut ganske fort. :(

Kjelliken: Tusen takk! :) Bilen er ganske spesiell ja... men hva er det du prøver å si? At jeg er spesiell eller bilen? Hehe. At bilen i så måte står i stil med eieren kanskje? :p

BTW: Bilder kan du se her: http://www.helges.net/modules/myalbum/viewcat.php?cid=1