TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Helland's Mr2 mk2 prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #362986  av Helland

Sommeren 2008 kjøpte jeg meg en 91 mod mr2, noen små ting er gjort som byttet motor til 175hk 3sge, lettet svinghjul fra JUN og apexi eksos av forrige eier.
Jeg har kun byttet noen slite deler og felger så langt. Men nå tenkte jeg å oppgradere litt. Kommer sikkert til å ta litt tid men men :)

Planene er så langt:

Bytte til turbo motor 3gen
Ny turbo eksos
Nye felger
MÃ¥ bytte begge kanaler pga rust
Trekke om di gamle skinn setene
Nye baklykter 94+
Diskre styling
Hellakkering (kansje nye farge)
+++
Noe er allerede kjøpt inn.

Noen bilder av bilen så langt :D
Vedlegg
DSC_0146fo.jpg
DSC_0146fo.jpg (1.04 MiB) Vist 2732 ganger
aez4.jpg
aez4.jpg (302.02 kiB) Vist 2732 ganger
nyy.jpg
nyy.jpg (794.19 kiB) Vist 2732 ganger
 #363256  av Helland

Alexander G skrev:Godt å se at den blir tatt vare på!
Prøver å gjøre det beste ihvertfall!
 #363257  av Helland

Har endelig fått rearcut på plass!
Har også fått bestillt noe deler som, reg reim, ombyggnings sett til speedometer, walbro bensin pumpe osv..
Håper å få montert i dette fortest mulig!

En helt orginal 95 mod gen3 :)
Vedlegg
IMG_0156.JPG
IMG_0156.JPG (855.59 kiB) Vist 2689 ganger
 #363258  av predator

Spennende dette :) GÃ¥tt langt motor da? Skal du overhale / skifte ut deler osv eller bare sette den rett nedi?
 #363261  av Helland

predator skrev:Spennende dette :) GÃ¥tt langt motor da? Skal du overhale / skifte ut deler osv eller bare sette den rett nedi?
Planen er å bare sette den nedi nå, for å bruke penger på å fikse karosseriet.
Men har store planer om overhaling å trim etter dette :)
Motor har gått 126000..
 #363263  av inzane2012

vist du har planer om overhaling er vel det beste å vente med å sette nedi motoren til den er ferdig overhalt, og heller begynne med trimmen etterpå, så slipper du å ut motoren unødvendig mange ganger ;)
 #363277  av Xlr8

ta ut og inn motor er jo bare gøy etter 2-3 ganger
 #363737  av Helland

Har fått gjort litt i helga!
Det som stoppet nå var jo at jeg har selvfølgelig fått feil reg. reim av Toyota... Kjørte ned idag for å få di til å bestille rett, men fikk til svar
at dette var en reg reim di ikke kunne få tak i pga motor er japansk :S
Så jeg kjørte bare til nærmeste mekonomen, ikke noe problem å få tak i den. Hadde den i Sverige å billigere var den også :)

Men noen dårlige bilder.. Glemmer alltid kamera :x

På det siste bilde har jeg merket 2 kontakter, disse henger sammen med ledningsnettet i turbo bilen. Men jeg må bruke ledningsnettet som står i gti`en, men der er ikke disse 2 kontaktene :S Vet heller ikke hva det er, den er skrudd fast i bak kant av motor rommet.. Noen som vet hva en skal gjøre her? Den ser ganske viktig ut så føler ikke for å kaste den heller :P
Vedlegg
IMG_0158.JPG
IMG_0158.JPG (601.4 kiB) Vist 2644 ganger
IMG_0162.JPG
IMG_0162.JPG (790.53 kiB) Vist 2644 ganger
IMG_0165.JPG
IMG_0165.JPG (688.2 kiB) Vist 2644 ganger
IMG_0167.jpgforrr.jpg
IMG_0167.jpgforrr.jpg (231.31 kiB) Vist 2644 ganger
 #363739  av hmsilset

Den ledninga som blir til overs kan være føler for økonomi måler greia som har gult og grønt lys ved dashbordet, eller føler for oljenivå som også ikke er noe morro å ha.Det har heldigvis ikke turboen, så om det er den ledninga så er det bare å hive den ut :)
 #363742  av Helland

Ja kansje, irriterende å ha det economy lyse i dashen :P Men det er 2 stk ledninger.. ikke 1
 #363743  av hmsilset

Helland skrev:Ja kan være, irriterende å ha det economy lyse i dashen :P Men det er 2 stk ledninger.. ikke 1
Ja, den andre kan være for oljenivå som det ikke er på 3gen. Ser det er en del som vet inne på tråden nå, så de kan rette meg om jeg tar feil please :wink: Jeg vet sånn omtrent ingenting om motor, men er meget flink å demontere :D
 #363746  av Helland

da er vi 2!
 #363747  av hmsilset

Hehe, du må kunne en god del mere enn meg for å bytte motor da :) Håper det går bra.Blir det riktig gjort så har du ihvertfall en bra motor.
 #363784  av lasse

Om jeg ikke er heeeeeelt på bærtur er det der resistorpakkene til dysene ellerno? Må nok ha dem ja.
Men hvorfor bruker du ikke motorledningsnettet fra turbomotoren? Er jo bare å plugge ut to kontakter i ECU og en de i sikringsboksen i motorrommet så er det fritt, kan være litt tricky å få kabelstammen ut av sikringsboksen men, det går med litt god gammaldags kraft :wink: