TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lydtrimme en t20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #363843  av loft

Hei, har en 97mod celica, 1.8l og har lyst å lydtrimme denne, var innom svendsen eksos og de virka litt skeptiske, og det kom til å koste maks 6500kr.

Noen som har lydtrimma en slik før? Evt noe jeg kan bytte ut selv istede for å ta den på verksted. ble det grei lyd? osv (vet det er litt harry men, er man trønder så er man trønder)
 #363846  av apehest

Borr noen hull i potta så har du trønderlyd i bilen med en gang.
 #363849  av loft

hahah :P ok ikke så harry!=p
 #363850  av Zepticon

Innsug: Green/KN open air filter, fjern alt av resonansbokser.

Eksos: Simons systemene er vel både billige og helt OK lyd i. HAr et slikt på 626en min og lyden er fin uten at BT/Naboer/kjerring får fnatt.
 #363851  av C.s91

Hadde min inne hos eksosanlegg.no og fikk bilen tilbake på onsdag. Kostet meg 6000,- og jeg er kjempe fornøyd! Han byttet til 2,25" rustfritt stål og en 2,5" potte med ny endestuss. Mener han også fjernet den midtre lyddemperen. Er VELDIG fornøyd med lyden. Jeg ba han om å legge seg rett under grensen for hva som er lov db messig for bilen, og ingen klager, men bilen har en solid broom. Kan gjerne få lytte hvis du er i østfold området
 #363856  av loft

hm ja...er bare Svendsen Eksos her i trheim som kun driver med eksos, så vidt jeg vet..Rart ikke noen tar opp konkurransen, de har jo så si monopol her i byen!

Virkelig gira på litt mer lyd, men som du sier C.s91 kjekt å ikke ha så mye lyd at man blir stoppa av polisen eller anmeldt av nabokjerringa..

Simonssystemen..Nå er det jo slik at jeg virkelig ikke er noe mekaniker, eller for å si det sånn jeg har ikke erfaring. Har bytta potta en gang, thats it. Så må ha noe som passer så jeg slipper å begynner å styre med det. bare å skru ut og skru inn .

Er vell kanskje ikke så dumt å la svendsen gjøre det, burde gå fortere og bli bedre enn når jeg gjør det.
 #363857  av C.s91

Veldig enig, jeg syntes ikke prisen var noe å snakke om når jeg så arbeidet og hørte lyden, han overgikk forventningene mine.