TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #357806  av Mr_Storbrua

kameleon lakk er ikke så dyrt lenger som det var. Er mye andre effektlakker som er MYE dyrere..

En sånn effektlakk går der heller ikke så mye av, så blir ikke så ille dyrt, men det koster jo klart mer enn en vanlig lakkering..
 #363883  av MR2turbo

Her er ett par bilder fra litt herje-kjøring på reve-banen her for noen uker siden :)
DSC_0769.jpg
DSC_0769.jpg (209.02 kiB) Vist 1728 ganger
DSC_0772.jpg
DSC_0772.jpg (282.29 kiB) Vist 1728 ganger
DSC_0795.jpg
DSC_0795.jpg (225.18 kiB) Vist 1728 ganger
DSC_0790.jpg
DSC_0790.jpg (224.68 kiB) Vist 1728 ganger
100.jpg
100.jpg (65.02 kiB) Vist 1728 ganger
Ellers så har jeg fått litt lekkasje av kompresjon fra en sylinder og ut i innsugsmanifolden.. dette har kommet etter at jeg har kjørt E85, tror det har skjedd etter at jeg kjørte en stund med delvis manglende tenning på ene sylinderen.. lurer på om det kan være avleiringer fra bioetanol'en på ventilene som som forårsaker det..
Skal ta med bilen på jobb og stikke boroskopet i den for å se om jeg kan se noe.
Noen som har erfaringer med liknende?
Hører ikke no ulyder annet enn litt ventil-tikking fra en ventil, hvilket jeg mener forsterker teorien min..
Er såpass lekkasje at den ikke har med seg den siste sylinderen før jeg er på ca 2500rpm...

evt bør jeg kansje ta en leak-down test?
 #363884  av loft

Jeg kneler og misunner hva dere kan om bil! Herlig lakk på den!:)
 #363887  av lexusmann

Flotte action bilder Marcus!! :D håper du finner ut av den lekkasjen...
 #363903  av sindrejl

Herlige bilder marcus :D rått å se den i sideways action også ;)
 #363912  av predator

Du fikk ordna opp etter brannen ganske så fort altså?
Var det kun ledninger / slanger og utvendig kosmetisk? Eller var det mere alvorlig enn så?
 #363915  av MR2turbo

Takker, er litt moro å kjøre mr2 sidelengs og innimellom.. tar det som litt kjøre/mestrings trening. :) så hadde jeg slitt litt mye på bakdekka på ACR, siden de da var ulovlige på vei, tenkte jeg at jeg like godt kunne svi dem av litt der den dagen...

Var stort sett pluggledninger, litt plastikk, en slange og litt ledninger som tok fyr, så det var fort gjort å fikse :)
 #363928  av sleeper

Tviler veldig på at det er avleiringer.. har ivertfall aldri sett noen motor som har fått det av e85.. alle motorert har vært gullende rene inni..
 #363974  av MR2turbo

Hmmm... Var noen av dem på ACR som har endel erfaring fra høyt trimmede biler på E85 som sa til meg at den legger igjen et seigt belegg inni innsugskanaler... kansje det blir et problem ved høye temperaturer?
 #363979  av sleeper

MR2turbo skrev:Hmmm... Var noen av dem på ACR som har endel erfaring fra høyt trimmede biler på E85 som sa til meg at den legger igjen et seigt belegg inni innsugskanaler... kansje det blir et problem ved høye temperaturer?

hm.. jeg har ivertfall aldri sett det, selv i min motor (700-800hk)

Men sier ikke at det ikke er mulig, men har ivertfall ikke sett det eller hørt om noen som har hatt det problemet.

Men kom til og tenke på en ting: leste for en liten stund siden om at noen av de ettermarkeds OS ventilene som har blitt solgt opp mellom hadde et problem med herdinga, dette fikk ventilene til og bli deformert mot ventilsetet, og dermed begynne og lekke.. kan ikke være det som harw skjedd hos deg da?
 #364000  av MR2turbo

Ja får se når jeg stikker ned boroskopet i den.. vil jo og se om det er ventiler som er slitt da...
Takker for det tipset hvertfall skal sjekke ut det der. er Ferrea 1mm os ventiler i motoren. Har ikke hørt om disse problemene før, har du noen link til diskusjoner rundt det?
 #364036  av MR2turbo

Ser ut til at det er snakk om en batch fra 2008 her.. mine er fra 2004.. men takk for info :)
 #365616  av MR2turbo

Ble litt kamelon-skruing i gårkveld, etter at jeg i uka konstaterte dårlig tetting av sylinderne... tok en leak-down test av alle fire og fikk:
#1 - 15% leakdown
#2 - 40%
#3 - 40%
#4 - 90%

Så da jeg tok ut motoren og åpna den, var det helt klart at #4 har en innsugsventil som lekker. Den er helt utslitt på tette-flaten.
Men alle innsugsventilene har vært borti stemplene... ser ut til at utsparingene i stemplene ikke har vært helt store nok i dia... Men det har da holdt i 6 år nå uansett da.. .;)
Skal ringe JE på mandag og sjekke hva utsparingene skulle være (siden disse er laget på mål.)
Blir vel en topp-overhaling av det her.
må få den fra hverandre og rengjort skikkelig så jeg får se bedre.
Var og mye olje i innsugs manifold / runnere er litt usikker på hva det skyldes, enten ventil-tettinger eller at det blåser opp fra bunnpanne via sylinder. var forresten litt olje oppå stempel og. tror gjerne deter litt slitne stempelringer og.
Men ellers var det utrolig lite tegn til detonasjoner og sylinderne ser helt fine ut.
Så med tanke på hva den har vær brukt til er jeg veldig fornøyd! :D
Tar nok en overhaling av bunndelen og med det samme. må ha nye stempelringer/ hone, så rengjør jeg og bytter lager og ser over i samme slengen.

Alt i alt ikke så ille, og greit å få tatt en overhaling nå, siden motor har hjørt 30000 harde km m mye turbotrykk og turtallssperre på 9400....
Tror kansje og jeg har hatt endel lekkasje hele tiden så jeg er litt spent på om jeg plutselig kan få en enda friskere motor av dette her... ;)

Legger ved ett bilde av ett stempel der ventilene tydelig har vært i kontakt...
Vedlegg
utsparinger for innsugsventiler
utsparinger for innsugsventiler
Stempel kamelonen.jpg (490.02 kiB) Vist 1487 ganger
 #366004  av Kjelliken

:D venter i spenning på oppdatering fra motor skruingen her.. :)

Og resultatene av det når den er klar igjen :wink:
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 49