TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Deler du er interessert i til din bil? Import fra japan...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #363955  av Scotty

Hei!

Vurderer å starte opp et nytt prosjekt, firma, nettbutikk, så tenkte å fyre løs med et par spørsmål. Det er snakk om å ta for seg importering av deler til våre kjære Toyotaer. Har kontakter som får containere fra Japan ganske regelmessig, og det er endel ledig plass.

Så da spør jeg først og fremst.. hvilke deler er DU interessert i om det skulle bli opprettet en slik mulighet? Hvilke deler kunne du tenke deg til bilen din, men som gjerne er for dyrt å få frakta, eller for dyrt generelt.

Alt av bodykits, panser, motorer, smådeler, carbonfiber, tunge deler, og alt annet! Ikke hele biler eller half-cuts.

Scott :)
 #363958  av predator

Spørs hvor langt fram i tid dette blir, men jeg er int i intercooler til min mr2. samt ett brukbart luftfilter. (Hks eller apexi)
Sist redigert av predator den 21 jul 2010 18:45, redigert 1 gang totalt.
 #363959  av hmsilset

Vi har jo alt vi trenger i Norge nesten.Jeg ville droppa motorer da det tar mye plass, er tungt og vi har mange å velge i fra før. ville satsa på alle slags deler om jeg var deg.Selv kunne jeg tenkt meg skikkelige luftfilter(med kappe da vannet oftest renner ned igjennom motorlokk når det regner) i nærmeste fremtid, og neste blir vel ett skikkelig fett eksosanlegg, gjerne brukt :D Er totalt håpløst å kjøpe på f.eks bs-bildeler.Alt for dyrt og lang ventetid. Så mitt råd er altså å kjøpe inn alt av forbruksvarer,både nytt og brukt. Kan jo bruke ebay, men jeg liker ikke ebay :wink:

Billige Body kit ville jeg ikke ha importert.Fort gjort at firmaet får dårlig rykte pga passform.Vet det ikke blir ditt firma sin skyld, men det sitter i bakhodet fordi :wink: Altså, selger man dårlige ting mister man kunder uansett hvor feilen ligger.
 #363961  av Scotty

Må bare si at dere skal ikke nødvendigvis kjøpe noe for å si hva dere kunne tenke dere.. det er bare for å høre hva folk er interessert i og hva som kan være mest populært og aktuelt å hente inn.

Det som gjerne er problemet med motor er at det er dyrt å kjøpe her til lands.. F.eks bor du i amerika så har du tilgang på mye billige gode motorer. Nå har jeg mulighet for å ha tilnærmet gratis frakt på alle deler fra Japan, uavhengig av tyngde.

F.eks selv så har jeg alltid hatt lyst på karbonfiber panser og bakluke til bilen, men det er uaktuelt grunnet fraktkostnader.

Det vil ikke være snakk om billige bodykits.. skal jeg importere noe er det ordentlige saker, med mindre man ønsker noe rimelig og tilpasse/modifisere selv.

:)
 #363964  av predator

Jeg er også int i carbon fiber panser og motorlokk , men det blir mere mot høsten / vinteren for min del.
 #363966  av hmsilset

Sier bare at om du har det folk vil ha, så kjøper vi . Kunne tenkt meg det meste fra dører og bakover i carbon til mr2n.Kjøpe en del nå og da :wink: Om du bruker tid på kunder og har ok priser, så vil dette gå bra. Er uansett skeptisk på å selge motorer(om det var meg som skulle starte firma).
 #363994  av lexusmann

Noe stæsj/styling/pynt til corolla e15... :wink:
 #364008  av 1JZFreak

Dette hørtes SUPERT ut :D
Sliter med å få tak i deler til min bil, så dette er helt kanon!

Lite med penger i kassa nå men frem i tid så får vi se=)
Skulle hatt et bodykit å no stasj..
 #364009  av MR2i

Skulle fått transportert disse billig til Norge.. http://www.carbodykits.com/1985-1989-To ... -Hood.html Men dessverre ikke fra Japan det der..
 #364012  av ArildM

MR2i skrev:Skulle fått transportert disse billig til Norge.. http://www.carbodykits.com/1985-1989-To ... -Hood.html Men dessverre ikke fra Japan det der..
Ser ikke vitsen carbon i Frunk til Mr2, ville mye heller ha hatt kombinert motorlokk og bagasjeromslokk helstøpt i ett i carbon, det hadde vært noe å ha på Mk1 :D Spart noen kg bak for å få enda bedre vektfordeling :D
 #364018  av predator

Jeg også kunne tenkt meg div carbondeler, men nå er jo ikke japan den steden å lete etter det egentlig. USA er vel ledende innen den sjangeren, både med priser og utvalg...